• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69920
+
-

جمع‌آوری وسایل بازی غیراستاندارد از پارک‌های کرمان

به گفته مدیر کل استاندارد استان کرمان ۹۱ مورد تجهیزات و وسایل بازی غیراستاندارد توسط این اداره کل شناسایی و از پارک‌های استان جمع‌آوری شده است. 

 «اسماعیل عاقلی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تجهیزات بازی از ۱۱۰ پارک استان کرمان توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمان مورد بازرسی قرار گرفت که پس از عدم انطباق مشاهده شده در این وسایل بازی با استانداردهای ملی، دستور جمع‌آوری ۹۱ مورد آن صادر شده است. 

وی گفت: همچنین در این زمینه ۲۰۸ دستگاه توسط اداره کل استاندارد استان کرمان برای انجام اصلاحات فنی مشخص و برای رفع مشکل به شهرداری‌های این استان اعلام شده است. 

مدیر کل استاندارد استان کرمان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت کودکان، در استفاده فرزندانمان از تجهیزات بازی نهایت توجه و دقت را به کار بندیم تا از بروز اتفاق ناخوشاید و آسیب به کودکان جلوگیری شود. 

وی همچنین با بیان این‌که تجهیزات بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌شوند، افزود: در کارگروه تخصصی استاندارد‌سازی و کنترل کیفیت کالا و خدمات مصوب شده شهرداری‌ها به مدت یک ماه برای کنترل و نظارت دقیق در رفع نقص تجهیزات بازی که از طرف اداره کل استاندارد اعلام شده، اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید