• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69909
+
-

15 محله آسیب‌پذیر هرمزگان ساماندهی می‌‌شود

عمران
15 محله آسیب‌پذیر هرمزگان ساماندهی می‌‌شود

بر اساس آمارهای اعلام‌شده از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان ۱۵ محله آسیب‌پذیر در این استان وجود دارد که نیازمند ورود سریع دستگاه‌های متولی است. 

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اصلاح محلات آسیب‌پذیر استان گفت: اصلاح این چنین محلاتی نیازمند کار گروهی، میدانی و زمان‌بر است. 

به گزارش ایرنا «عباس میرزاد» در نشست نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان بیان کرد: باید در زمینه اصلاح محلات آسیب‌پذیر علاوه بر کار کارشناسی، از تجربه موفق سایر استان‌ها استفاد کرد تا شاهد موفقیت حداکثری در این عرصه باشیم. 

وی تصریح کرد: باید تیم‌های مختلف متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی متولی حوزه اجتماعی از محلات آسیب‌پذیر در ساعات مختلف شبانه‌‌روز بازدید کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی این‌گونه محلات قرار گیرند. 

در این جلسه 4 طرح در قالب مؤسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد (در حوزه آسیب‌های اجتماعی) برای ارائه مجوز و صدور پروانه تاسیس، بررسی و با صدور پروانه تاسیس این طرح‌ها موافقت شد. 


راه‌اندازی ۱۳ پایگاه در محلات آسیب‌پذیر 

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون ۱۳ پایگاه در محلات آسیب‌پذیر بندرعباس با همکاری سازمان بهزیستی و دیگردستگاه‌ها و کارشناسان متولی امور اجتماعی و فرهنگی راه‌اندازی شده است. 

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر انصاری‌راد» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: طبق تفاهم‌نامه با وزارت کشور از سال گذشته این پایگاه‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و در هر یک از پایگاه‌ها یک مدیر روحانی جوان مستقر است. 

وی بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه وزارت کشور ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به پایگاه‌های بندرعباس اختصاص داد که بخشی از این میزان صرف حق‌الزحمه مدیران پایگاه‌ها و بخشی دیگر برای انجام خدمات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت. 

انصاری‌راد ادامه داد: اعتبارات اجرای این طرح امسال قطع شده است. امید است برای ادامه این طرح و رضایت مردم و اقشار تاثیرگذار اعتبار جدید اختصاص یابد. 

وی افزود: شناسایی خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه‌ریزی برای رهایی از زندان، شناسایی فرزندان طلاق و برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین آثار ناشی از مصرف مواد مخدر برای خانواده‌ها از مهم‌ترین وظایف پایگاه‌های محلات است. 
حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب‌های اجتماعی) 5 آسیب جدی شناسایی‌شده در سطح ملی است که 4 آسیب نخست در هرمزگان دیده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید