61
دو شنبه 7 مرداد 1398
شماره 7722
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گِل‌‌فشان پیرگل در انتظار زیرساخت‌های گردشگری

فرماندار خاش: تاکنون افزون بر 3 میلیارد ریال برای برق‌رسانی به منطقه پیرگل پیش‌بینی شده و برای بازگشایی راه دسترسی به تپه گل‌فشان نیز اقداماتی صورت گرفته است
گردشگری
گِل‌‌فشان پدیده‌ای طبیعی است که طی آن گل‌‌ولای از زیر زمین، چشمه‌‌وار به سطح زمین می‌‌رسد و شکل ماهوری به‌خود می‌‌گیرد.
اخبار ویژه
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۲ نفر در حادثه آتش گرفتن خودرو در جاده سرباز - ایرانشهر بر اثر سوختگی فوت کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قشم از صدور ۲۴ اخطار پلمب و اخذ ۵۸ تعهد کتبی طی بازدید پلیس قشم از 1۸۶۰ واحد صنفی خبر داد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: ۱۰ درصد صادرات فرش کشور مربوط به کرمان است.
فرماندار میناب گفت: 12 سال از آغاز 42 پروژه در حوزه فرهنگسراهای روستایی می‌گذرد و تمام این پروژه‌ها معطل تامین اعتبار هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی، خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های عددی پیش‌بینی می‌شود که رشد ابرهای همرفتی ریزش‌های رگباری، تندبادهای موقت و صاعقه در نیمه جنوبی و برخی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد.

کرمان صاحب شهر  نوآوری می‌شود

تولید
به گفته استاندار کرمان برای تحقق رونق تولید، سال آینده با آغاز فعالیت شعبه منطقه‌ای «هم‌آوا» در کرمان برای شناسایی و جذب نیروهای نخبه، این استان صاحب شهر نوآوری خواهد شد.
صنایع معدنی سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه

صنایع معدنی سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در نشست تخصصی با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سیستان و بلوچستان از حیث زمین‌شناسی ظرفیت‌های ارزشمندی دارد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی رودان

مجتمع فرهنگی هنری رودکان در شهرستان رودان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره برداری رسید.
تلاش برای زندگی دوباره «جازموریان»
تلاش برای زندگی دوباره «جازموریان»
رئیس جهاد دانشگاهی کرمان: با توجه به میزان تبخیر بالای آب در جازموریان بارش‌های اخیر به تنهایی نمی‌تواند کمکی به حیات دوباره این تالاب کند
در چند دهه گذشته تالاب جازموریان به دلایل متعددی مانند کاهش نزولات جوی و خشکسالی حاکم بر منطقه، وجود چاه‌های غیرمجاز، عدم معیشت مبتنی بر واقعیت اکولوژیکی منطقه، رهاسازی نشدن حقابه در زمان مناسب و سایر موارد دیگر رو به خشک شدن رفته و پوشش گیاهی خود را نیز از دست داده است.

سینمای تجربی هرمزگان مهجور ماند

هنر
در حوزه فیلم و فیلم‌سازی به‌ویژه تولید فیلم‌های مستند و تجربی، فیلم‌سازان مستعدی از استان هرمزگان تاکنون در جشنواره‌های مهم داخلی و خارجی درخشیده‌اند.

آثار هنرجویان در جشنواره کشوری هنرهای تجسمی

جشنواره
اثر ۴ هنرجوی هرمزگانی به مرحله عملی بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه یافت.
PDF دوشنبه 7 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: در سطح ۱۳۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع شهرستان شهر بابک مبارزه علیه جوندگان مضر انجام شده است.
مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان این‌که کرمان دارای ۸۰ کلاس خشتی و گلی است.
یک دانش‌آموز هرمزگانی موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره ابن‌سینا شد.