• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69042
+
-

آثار هنرجویان در جشنواره کشوری هنرهای تجسمی

اثر ۴ هنرجوی هرمزگانی به مرحله عملی بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه یافت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: آثار راه‌یافته به جشنواره شامل ۳ اثر فردی در رشته گرافیک و نقاشی و همچنین یک اثر گروهی در رشته معماری داخلی است. 

«محمد قویدل» افزود: در رشته گرافیک «مرتضی قنبری» از هنرستان پسرانه هنرهای زیبای ناحیه یک بندرعباس و در نقاشی «ریحانه حسن‌زاده‌مارمی» و «مریم ناخدا‌سوروئی» از هنرستان دخترانه آیت‌الله صدر ناحیه ۲ بندرعباس به جشنواره یادشده راه یافتند. 

وی بیان کرد: در رشته معماری داخلی نیز تیم گروهی ۴ نفره شامل «مهسا اطمینانی»، «زهرا شریفی»، «فاطمه عبدالهی‌پل‌بصره» و «الناز نعمتی‌پرشکوه» از هنرستان دخترانه نمونه‌دولتی خلیج فارس ناحیه یک بندرعباس موفق به راهیابی جشنواره علمی هنرهای تجسمی شدند. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: هنرجویان راه‌یافته به مرحله عملی جشنواره، دهه سوم مردادماه جاری در استان آذربایجان شرقی با هم به رقابت می‌پردازند. 

قویدل گفت: در مجموع ۱۸۱ هنرجوی هرمزگانی در۱۲ رشته هنری خرداد امسال با هم رقابت کردند که ۵۶ اثر به عنوان منتخب استانی برگزیده شدند. 

وی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی هر ساله با هدف ایجاد رقابت سازنده در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور برگزار می‌شود. 

وی گفت: این جشنواره بستر مناسبی است برای شکوفایی خلاقیت و استعدادها و پویایی بیشتر هنرجویان در ارائه و خلق آثار هنری.

این خبر را به اشتراک بگذارید