15
دو شنبه 7 مرداد 1398
شماره 7722
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ملکه مالزی، ریشه چینی دارد

تانکا عزیزا، همسر سلطان عبدالله که حدود 6‌ماه پیش به‌عنوان شانزدهمین پادشاه مالزی و پادشاه جدید این کشور انتخاب شد در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های چین، از اصالت چینی خود گفته است.
ویژه
کیوسک
گزارش
بوریس جانسون و دونالد ترامپ، به جز موهای زرد عجیب و توانایی نبوغ‌آمیز برای به انزوا کشاندن کشورشان، یک شباهت‌ اساسی دیگر هم دارند؛ به لطف رویکرد و سیاست‌های این دو سیاستمدار جنجالی، ‌آمریکا و انگلیس دچار چنان شکافی در عمق جامعه سیاسی شده‌اند که نظیرش را در تاریخ معاصر به سختی می‌توان پیدا کرد.

جنجال انتخاباتی شورای شهر مسکو

اعتراض‌های خیابانی به حذف برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر مسکو منجر به درگیری و بازداشت‌های گسترده شد
اروپا
صفوف به هم فشرده نیروهای پلیس در خیابان‌های مرکزی شهر مسکو و کشمکش و درگیری‌ با معترضان، رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به صحنه‌ای عادی در پایتخت روسیه است؛ صحنه‌ای که تازه‌ترین پرده آن با دستگیری بیش از هزار و 300نفر از مخالفان دولت همراه بوده است.
PDF جهان
کوتاه جهان
ترکیه، آمریکا و بحران‌هایی که به‌نظر می‌رسد تمامی ندارد! درحالی‌که رسانه‌های جهان همچنان مشغول پوشش اخبار مرتبط با خرید سامانه موشکی اس-400 از سوی ترکیه هستند، پرونده تنش‌های میان آنکارا و واشنگتن بر سر شمال سوریه بار دیگر خبرساز شده است؛ پرونده‌ای که به حضور نیروهای مسلح کردی در نوار مرزی ترکیه-سوریه مربوط می‌شود و به یکی از مهم‌ترین مسائل امنیت ملی ترکیه تبدیل شده است.