61
شنبه 5 مرداد 1398
شماره 7720
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جدال ۱۲۰ روزه

بادهای موسمی ۱۲۰ روزه تابستانی در سیستان زندگی را برای مردم این دیار دشوار کرده و سبب گسترش بیماری‌های تنفسی و قلبی شده است
اقلیم
منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان از قرن‌ها پیش گرفتار بادهای موسمی ۱۲۰ روزه تابستانی است، اما از 2 دهه گذشته به سبب بروز خشکسالی و شدت گردوغبار که از یک‌سو عرصه را بر زندگی مردم این دیار دشوار کرده و از سوی دیگر سبب گسترش بیماری‌های تنفسی و قلبی شده است، در جدالی سخت و نفس‌گیر با این پدیده طبیعی به سر می‌برد.
اخبار ویژه
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود 5 سایت بزرگ پرورش میگو در هرمزگان تا سال ۹۹ با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و با ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلار به بهره‌برداری برسند.
روستای شهبابک با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ هزار نفر در 30 کیلومتری شهرستان بشاگرد و در ارتفاعات این منطقه قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان این‌که کریدور ساحلی جنوب کشور شامل 1۷۰۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است
فیلم مستند «لنه ۱۹۲۷، بندرعباس» پیرامون آثار خلق‌شده‌ یک نقاش آوانگارد اتریشی به نام «لنه اشنایدر» است که ۹۲ سال پیش برای ساخت یک فیلم از اصفهان به بندرعباس سفر کرده و از زنان جنوب نقاشی‌هایی کشیده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از آغاز مرمت قلعه پرتغالی‌ها پس از ۲۰ سال خبر داد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، 4هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قرار گرفته که شرکت‌های کرمانی از دریافت این تسهیلات ملی محروم مانده‌اند.

سیل به روستا‌های سیستان و بلوچستان خسارت زد

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان: در چند روز گذشته جنوب سیستان و بلوچستان دچار سیلاب شد و  رشد ابرهای همرفتی و رگبارهای باران در نواحی جنوبی استان همچنان ادامه دارد
گزارش
بارندگی‌های رگباری در جنوب سیستان و بلوچستان سبب شد حدود 33 روستا دچار سیلاب شوند.

حمله گاندو به کودکی دیگر در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان گفت: کودکی 8 ساله در روستای کهیربن با وجود هشدارهای داده‌شده به اهالی روستاهای مجاور زیستگاه تمساح به محل زیست آن‌ها نزدیک شد و مورد حمله گاندو قرار گرفت.

تعیین تکلیف بهره‌برداری صنعتی و کشاورزی از سد استقلال

تا پایان این دولت آب سد استقلال میناب برای صنعت و کشاورزی منطقه استفاده می‌شود.
طرح توسعه بشاگرد تدوین شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: طرح توسعه شهرستان بشاگرد تدوین شد.
آغاز برداشت حنا در مناطق شرقی استان
با آغاز فصل برداشت گیاه دارویی حنا از مناطق شرقی استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی ریگان پیش‌بینی کرد یک‌صد تن برگ سبز حنا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

چابهار؛ فرصت طلایی برای توسعه افغانستان

توسعه
والی نیمروز، از ولایت‌های افغانستان، گفت: چابهار فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی این کشور است و ما باید از فرصت و موقعیت این شهرستان برای توسعه استفاده کنیم تا منافع دو طرف تامین شود.

سنگ‌ زیر پای معلولان

گزارش
به گفته مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ۴۵ هزار معلول در استان شناسایی شده‌اند که هنوز از بسیاری امکانات رفاهی بی‌بهره هستند.
PDF شنبه 5 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
کشت کینوا یا خاویار گیاهی در کرمان به عنوان گیاه مقاوم و کم‌نیاز به آب با مزایا و خواص فراوان می‌تواند بخش کشاورزی این استان را تقویت کند و موجب رونق تولید شود.
فرمانده انتظامی انار از کشف بیش از یک میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق و دستگیری 2 متهم در عملیات پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر با کمبود واکسن و سرم ضدهاری در شهرستان رفسنجان مواجه هستیم.
بیماری ای‌بی یا پروانه‌ای یک بیماری پوستی و اختلال ژنتیکی پوستی است که سطح پوست افراد مبتلا به آن به دلیل نقص در تولید پروتئین، قلاب‌های پروتئینی و کلاژنی به درستی تشکیل نمی‌شود و با کوچک‌ترین اصطکاک یا تماس زخم‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌شود. این بیماری وابسته به هیچ قومیت یا نژاد یا جنسیت زن و مرد نیست و در تمامی آن‌ها به یک نسبت شایع است.