• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68396
+
-

چابهار؛ فرصت طلایی برای توسعه افغانستان

والی نیمروز، از ولایت‌های افغانستان، گفت: چابهار فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی این کشور است و ما باید از فرصت و موقعیت این شهرستان برای توسعه استفاده کنیم تا منافع دو طرف تامین شود. 

«سیدولی سلطان» در نشست برررسی مسائل و مشکلات تجار و فعالان اقتصادی افغانستان که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، افزود: چابهار مکان مناسبی برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیاست و این فرصت مناسب را باید قدر بدانیم. 

وی گفت: سرمایه‌گذاران افغانستان در ایران و بندر چابهار به راه‌های سهل ترانزیتی و اقتصادی نیاز دارند تا مواد خام را در این شهرستان فرآوری و به کشورهای مختلف صادرات کنند. 

 والی ولایت نیمروز افزود: کنفراس ملی و بین‌المللی در افغانستان برگزار شده و برای توسعه این کشور روی فرصت‌های ایران به‌ویژه چابهار کار کردیم. 

وی گفت: زمان همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه روابط است و ما باید روابط اقتصادی، سیاسی و همه‌جانبه را با ایران گسترش دهیم. 

سلطان ادامه داد: مرزهای افغانستان و سیستان و بلوچستان باید قانونمند و از انتقال کالای قاچاق و تردد افراد تروریست جلوگیری شود و نباید مسئولان و مردم مرزنشین دو طرف ناامنی را حس کنند. 

وی گفت: آمادگی داریم صادرات، بسته‌بندی محصولات و میوه‌های خشک را پس از آماده‌سازی از طریق چابهار به کشورهای مختلف ترانزیت کنیم. 

والی نیمروز افزود: درخواست داریم مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان سفرهای مختلفی به افغانستان داشته باشند تا از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور آشنا شوند. 

سلطان حل تمام مشکلات تجار افغانستان در زمینه حق رانندگی و صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی، معافیت مالیاتی، خروج و مراجعت و اقامت بلندمدت پس از سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید