9
شنبه 13 بهمن 1397
شماره 7594
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درس قانون‌گریزی

فروردین: سال91 به‌عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شد؛ اسفند سال قبل برای نخستین بار در تاریخ انقلاب طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس طرح شده بود.
ویژه
بیست‌و‌شش روز از نخستین روز مدرسه‌ها در مهرماه سال 91 گذشته بود.43نفر از دانش‌آموز و معلم‌های بروجنی برای گذراندن واحد درسی آمادگی دفاعی عازم اردوی راهیان نور و سوار اتوبوس شدند اما 26نفرشان هرگز به خانه برنگشتند.
سال 91 همه جا حرف از سریال‌های ترکی بود. اوج‌گیری تحریم‌های خارجی سبب کاهش تولیدات صدا و سیما چه از نظر کیفی و چه کمی شده بود.
رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم» یکی از جدی‌ترین رمان‌های سال‌های اخیر ایران است و در فرم روایی بسیار جلوتر است.
«هم داروهای داخلی و هم داروهای خارجی کمیاب شده‌اند که این باعث گرانی دارو‌های بیماران خاص مثل سرطان و ‌ام‌اس شده است. با گران شدن ارز هم سفارشات در مضیقه ماندند.
بازار ارز سیگنال‌هایش را از سال قبل شروع کرده بود؛ یک الگوریتم تکراری پیش از وقوع شوک‌های ارزی در ایران.اواخر سال 90 در حالی پرونده نرخ دلار در بازار آزاد با هزار و 800تومان بسته می‌شد.
در میانه منازعه نهادهای بین‌المللی ورزش با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران بر سر آنچه دخالت دولت در عزل و نصب روسای فدراسیون‌های تیروکمان و قایقرانی نامیده می‌شد.

حادثه شین‌آباد؛ داغی که سرد نمی‌شود

لابه‌لای رویدادهای سال91 خبری وجود دارد که دل همه ایران را به درد آورد. مدرسه‌ای در روستای شین‌آباد پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و جان 2نفر از دانش‌آموزان را گرفت و 27نفر دیگر از آنان را دچار سوختگی شدید کرد.
ملودرام ملتهب در سال جنجال و حاشیه

ملودرام ملتهب در سال جنجال و حاشیه

فریدون جیرانی با «من مادر هستم» به مسیر آشنا و مألوفش بازمی‌گردد؛به جهان «قرمز»، «آب و آتش» و «شام آخر»؛به سینمای تعلیق و هیجان و ملودرام ملتهب که روی خطوط قرمز حرکت می‌کند.
تلاطم‌های شدید اقتصادی سختی‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل کرد
به خاطر یک تکه گوشت - بعد از مرور این همه اخبار سال‌های بعد از انقلاب، حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که کنترل بازار گوشت قرمز و سفید جزو محالات است و در دسته مشکلات ازلی و ابدی ثبت می‌شود.

رودررو با وقایع سال 91

رودررو با وقایع سال 91- خانواده پر جمعیت  عکس: حسین اینانلو

آفتابی‌است هوا؟

دهه 90 شمسی در ایران، دوران تثبیت موسیقی مردم‌پسندی از آن نوع بود که با خطوط قرمز و ارزش‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه همخوان بود. ز دل این همخوانی‌ها.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال 90 بود که سند طرح اصلاح ساختار نظام آموزشی در صحن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید.
البته ماجرا به سال 91 بازنمی‌گشت بلکه از سال‌ها قبل‌تر شروع شده بود. اما ماجرا در سال 90 و 91 به اوج خبرسازی خودش رسید؛ ماجرای ورود خودروهای گران‌قیمت و خاصه پورشه به ایران. پورشه خودرویی خاص است
حمید سمندریان در ۲۲ تیر ۱۳۹۱ دار فانی را وداع گفت. در روزهای پایانی زندگی پربار سمندریان، شاگردان و دوستان او تمرین نمایش بازی استریندبرگ را در منزل او آغاز کرده بودند.