8
شنبه 13 بهمن 1397
شماره 7594
ادب‌وهنر
23023622
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهروز بوچانی از جزیره مانوس

موفقیت ادبی بهروز بوچانی، از جزیره مانوس واقع در گینه‌نو اخبار جشنواره فجر را تحت‌تأثیر خود قرار‌داد.
ویژه
اولین فیلم‌ها از این مزیت بهره‌مندند که بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از کارگردان قضاوت شوند، اما فیلم «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی از همان پلان‌های ابتدایی و ساختار دراماتیک، سینمای کیمیایی را به رخ می‌کشد؛ سینمایی رفیق‌محور با قاب‌هایی کارت‌پستالی و محتوایی پراگماتیک که در انتها مانند فیلم حکم کیمیایی علیه مانیفیست خود به پایان می‌رسد.
«تیغ و ترمه» فیلم ناراحت‌کننده‌ای است، نه‌فقط از این جهت که قصه‌گفتن بلد نیست یا عمده واکنش‌های شخصیت‌های فیلم اغراق‌آمیز و عصبی است و باورپذیر نمی‌نماید.
رهگذر درباره پروژه ساخت «آخرین داستان» به همشهری می‌گوید: «ساخت انیمیشن در همه‌جا یک پروسه زمان‌بر و فرسایشی است و به کارگروهی مستمر نیاز دارد اما تفاوتش با دیگر کشورها این است که ساخت انیمیشن در همه جا کار لوکس بوده و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، موقعیت خوبی داشته و امنیت شغلی دارند و این موضوع کاملا در ایران برعکس است.

زن در جهان «پهلوان»

موضوع روز
شهلاخانم سال‌ها سکوت کرد، جهان‌پهلوان که در اتاق شماره23 هتل آتلانتیک لیوان مرگ را سرکشید همه توقع داشتند او میدان‌دار شود و برای مردمانی که تشنه شنیدن بودند حرف‌هایی را نقل کند.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
«درخونگاه» به مسعود کیمیایی تقدیم شده است اما ادای دین توأمانی است به مسعود کیمیایی و علی حاتمی. مادربزرگ صم و ‌بکمی که مادر علی حاتمی را تداعی می‌کند، دیالوگ‌ها از جهت شاعرانگی مثل دیالوگ‌های علی حاتمی است و قصه از جهت درونمایه رفاقت و خیانت فیلم‌هایی مثل فیلم‌های مسعود کیمیایی.