4
یکشنبه 22 تیر 1399
شماره 7985
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نزول 12هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 12هزارو 377واحد کاهش یافت.
ویژه
ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قیمت هر شانه تخم‌مرغ باتوجه به وزن آن 1.7 تا 1.8 کیلوگرم کمتر از 20هزار تومان خواهد بود.
قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک یادآوران دیروز بین شرکت ملی نفت و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا از شرکت‌های اقماری ستاد اجرایی فرمان امام در قالب قراردادهای جدید نفتی امضا شد.
در شرایطی که بازده بازار سهام در سال‌جاری به 220درصد رسیده است نگرانی نسبت به رشد بازار سهام بیشتر شده است برخی بر این باورند که رشد بیشتر بورس تورم زاست در مقابل برخی تحلیلگران معتقدند اگر نقدینگی وارد بازار سهام نشده بود تورم امسال بیش از ارقام کنونی بود.
دولت و مجلس کدام مسیر را انتخاب می‌کنند؟

ماهیگیری یا ماهی‌فروشی در اقتصاد

مجلس شورای اسلامی و دولت بر سر انتخاب مسیر آینده اقتصاد ایران اختلاف‌نظر دارند و به‌نظر می‌رسد انتخاب اینکه به مردم ماهیگیری آموزش داده شود یا به آنها ماهی فروخته شود، چالش اصلی بین 2قوه مقننه و مجریه خواهد بود.
مالیات سنگین بر دلالی خودرو صفر کیلومتر

مالیات سنگین بر دلالی خودرو صفر کیلومتر

یک مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد وزیر اقتصاد برای اخذ مالیات پلکانی از خریداران خودرو صفر خبر داد؛ این مالیات تنها درصورتی شامل خریداران می‌شود که خودرو را تا یک‌سال بعد از خرید از کارخانه، در بازار بفروشند.
رقم وام ودیعه مستأجران در ابهام
رقم وام ودیعه مستأجران در ابهام
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ وام ودیعه اجاره مسکن را بانک مرکزی پس از توافق با بانک‌های عامل اعلام خواهد کرد، البته ما پیشنهادهایی درخصوص رقم این وام به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم.

نبض تند فرصت‌ها در دروازه ملل

تجارت
بندر شهید بهشتی چابهار به جذابیتی مشترک در نگاه تجاری کشورهای هند، چین و روسیه تبدیل شده و فرصت‌ بی‌بدیلی برای توسعه این منطقه فراهم آمده است.

تثبیت دلار 22هزار تومانی

با وجود کاهش شدت رشد قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر دلار آمریکا در محدوده بالاتر از 22هزار تومان و سکه بیش از 10میلیون تومان تثبیت شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته