4
دو شنبه 26 آذر 1397
شماره 7554
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایتخت؛ مقصد سرمایه‌گذاران مسکن

مسکن
رونق یکساله بازار مسکن دورنمای به نسبت امیدوارکننده‌ای برای تولیدکنندگان مسکن ایجاد کرد و به افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی منجر شد اما حالا، در شرایطی که بررسی‌های مرکز آمار ایران از افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور خبر می‌دهد، بازار مسکن پا به دوره رکود تورمی مبهمی گذاشته است که عملا محاسبات همه فعالان این حوزه را به چالش کشیده است.
ویژه
میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از 112هزار میلیارد تومان در مهر سال گذشته با رشدی 43درصدی به رقم 160هزار میلیارد تومان در مهرماه امسال رسیده و حتی بدهی بانک‌ها در مهر سال‌جاری نسبت به پایان سال گذشته 21.6درصد قد کشیده است.
کامبیز مهدی‌زاده‌فرساد، متولد 1364شهرستان اهر، دانشجوی دکترای نفت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و داماد حسن روحانی، رئیس‌جمهور است .
کارگری
بحران‌های کارگری که در یکی دو سال اخیر عمدتا به‌دنبال مشکلات اقتصادی بنگاه‌ها و معوق‌شدن حقوق و دستمزد نیروی کار شکل گرفته، تا حد زیادی به سامان رسیده است اما هنوز مشکل کارگری در گروه ملی فولاد خوزستان ادامه دارد.

نقشه دخل و خرج خانوارهای ایرانی

همشهری بررسی می‌کند؛ زندگی در کدام استان ایران صرف نمی‌کند؟
معیشت
اگر می‌خواهید بدانید زندگی در کدام استان ایران صرف نمی‌کند، می‌بایست ببینید میانگین درآمد و هزینه یک خانوار شهری در استان‌های ایران چگونه است.
خودرو
تجمع‌های اعتراض‌آمیز مشتریان و پیش‌خریدکنندگان خودروهای وارداتی در اعتراض به تأخیر در تحویل خودروهای خریداری شده، روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سفیر جدید ایران در چین در حالی عازم این کشور شده که مهم‌ترین ماموریت او رفع مشکلات در مبادلات بانکی با ایران عنوان شده و همزمان خبر رسیده که هند پیشنهاد داده تا ایران از پرداخت‌های انجام‌شده توسط پالایشگاه‌های هندی در حساب سپرده‌گذاران برای پرداخت هزینه‌های دانشجویان ایرانی و مصارف پزشکی استفاده کند.