22
دو شنبه 24 شهریور 1399
شماره 8037
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دولت در گرداب اقتصاد

توسعه آمرانه و شکل‌گیری دولت مدرن درایران
فرانسیس فوکویاما نظریه‌پرداز «پایان تاریخ» در کتاب «نظم و زوال سیاسی» خواننده را به این ارزیابی می‌رساند که توسعه محصول نهایی تصمیم‌های سیاسی مهم در مقاطع حساس تاریخی است.
ویژه
یک‌سال پیش از برگزاری نخستین المپیک دنیا در دوران بعد از جنگ ویرانگر جهانی، ایران شرایط لازم برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را پیدا کرد.
روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 11دسامبر 194719آذر 1326 در مطلبی با عنوان «قوام بازنده رأی اعتماد شد» به عدم ‌رای اعتماد به احمد قوام‌السلطنه در مجلس شورای ملی و سقوط دولت وی پرداخت.
حرکت لاک‌پشتی پرونده لوله‌کشی آب تهران در سال1326 یک قدم به جلو رفت. یک میلیون تومان بودجه برای تاسیس شرکت عمران که مهم‌ترین وظیفه‌اش اقدام برای لوله‌کشی آب تهران بود درنظر گرفته شد.

صلابت صدا

ژاله علو در سال1326 از دانشسرای مقدماتی فارغ‌التحصیل شد
از جمله افرادی که حیاتش شهادتی است عینی و ملموس بر صحت و راستی قطعه مشهور «تنها صداست که می‌ماند»، ژاله علو است که در 14مرداد1306 با نام شوکت علو در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران، متولد شد.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 15سپتامبر 1947 23شهریور 1326 در مطلبی با عنوان «نخست‌وزیر ایران مانع دخالت خارجی‌ها در امور داخلی این کشور می‌شود» به این مسئله پرداخت که احمد قوام پیشنهاد شوروی مبنی بر تاسیس شرکت نفتی مشترک میان ایران و شوروی را در مجلس، آنگونه که مقامات مسکو پیش‌تر اصرار کرده بودند، مطرح نکرد.
بهار1326 با اخبار اقتصادی مهمی همراه بود؛ تحولات حوزه کارگری کشور که سال قبل آغاز شده بود، در سوم خرداد امسال با افتتاح نخستین کنگره کارگران ایران وارد مرحله نوینی شد.