20
دو شنبه 24 شهریور 1399
شماره 8037
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرویز خائفی

سالمرگ
امروز سالروز درگذشت یکی از شعرای معاصر است که در کنار شعرهایش، به حافظ‌پژوهی نیز شهره است.
ویژه
هر صبح که زندگی آغاز می‌شود و شهر به شلوغی می‌رود و خورشید بر دیوارها و خیابان‌ها و خانه‌ها می‌تابد، ما به درون شهر نمی‌رویم.
​​​​​​​نشست هفتگی شهر کتاب با همکاری گروه فلسفه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه، سه‌شنبه، ۲۵شهریور ساعت۱۵ به نقد و بررسی مجموعه اسلام ایرانی اختصاص دارد که با حضور شهین اعوانی، علی مرادخانی، حسین هوشنگی و ان‌شاءالله رحمتی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
بیش از 6ماه از ورود ویروسی ناشناس به نام کووید- 19می‌گذرد.
طرح روز
​​​​​​​اوراسیا: برای نخستین‌بار جسد یک خرس ۳۹هزارساله با بافت نرم در منطقه سیبری کشف شد.
​​​​​​​جزایر قناری: مردی بریتانیایی در پرواز ایزی‌جت به سمت جزایر قناری اسپانیا با هدف اینکه ماسک نزند، به خوردن چیپس مشغول شد.

عکس روز

عکس روز
مرگ صدها اسب و گاو در اثر حمله پشه‌ها

مرگ صدها اسب و گاو در اثر حمله پشه‌ها

​​​​​​​لوئیزیانا: پس از طوفان مهیبی که در ایالت لوئیزیانا روی داد، شمار پشه‌ها در برخی مناطق آن به‌قدری زیاد شده که نیش آنها خون را از رگ و بدن دام‌ها بیرون می‌کشد و این نیش‌ها توأمان با خونریزی داخلی و خستگی مفرط دام‌ها ناشی از بالا و پایین جهیدن برای فرار از پشه‌ها، به مرگ آنها منجر می‌شود.
پرفروش شدن کتابی ممنوعه در فرانسه
پرفروش شدن کتابی ممنوعه در فرانسه
​​​​​​​پاریس: تلاش مقامی رسمی در دولت فرانسه برای ممنوعیت کتاب« از مردها متنفرم» نوشته پائولین هرمانژ، نتیجه عکس داد و فروش آن را بسیار بالا برد.

کشف نوعی پروتئین مؤثر در رشد سلول‌های شنوایی

سلامت
​​​​​​​پژوهشگران دانشگاه مریلند آمریکا متوجه شدند پروتئینی موسوم به GFI1 در رشد نوعی از سلول‌های شنوایی موسوم به سلول‌های مویی، نقش اساسی دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​«پتش خوارگر» و « منطقه آبی، آخرین بازماندگان 3» دو عنوان جدیدی هستند که از سوی نشر افق منتشر شده‌اند.
​​​​​​​غلامرضا شافعی، وزیر صنایع جمهوری اسلامی ایران، در تشریح نتایج مذاکرات نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش گفت که دو کشور در جریان این نشست، قراردادهایی به ارزش 500میلیون دلار امضا کردند.