20
پنج شنبه 20 شهریور 1399
شماره 8034
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گل‌ها را از من بگیری می‌میرم!

علی تجویدی، نوازنده ویولن و سه‌تار و آهنگساز، در تهران متولد شد، اما اصالتاً اهل اصفهان بود.
ویژه
پس از حدود 70سال که به‌عنوان دانش‌آموز، دانشجو و بعضا معلم و استاد در کلاس‌های مختلف فعالیت کرده‌ام، قویا به این نتیجه رسیده‌ام که آموزش دوطرفه است.
متوسط قیمت فروش یک مترمربع مسکن در شهر تهران در فصل بهار1378 معادل یک میلیون و 670هزار ریال و در تابستان آن سال معادل یک‌میلیون‌و679هزار ریال بوده که بالاترین متوسط قیمت در منطقه یک در فصل بهار معادل 2میلیون‌و545هزار ریال و در تابستان معادل 2میلیون‌و813هزار ریال در منطقه3 تهران بوده است.
مجموعه ۴ جلدی کتاب‌های سطح 4 «کلاس اولی کتاب اولی» نشر افق، برای کودکان منتشر شد.
طرح روز
باستان‌شناس‌ها پس از بررسی اجسادی که در آلمان، ‌سوئیس و اتریش به‌صورت دمر دفن شده بودند، به این نتیجه رسیدند که هدف از این نوع خاکسپاری پیشگیری از تبدیل اجساد به زامبی است.
پس از 60سال که کوسه‌ها در ساحل استرالیا فقط انسان‌ها را با موجودات دریایی اشتباه گرفته و گهگاه به آنها حمله‌های ناموفقی می‌کردند، سرانجام یک کوسه موج‌سواری را کشت.

عکس روز

عکس روز
پدری که شبیه پدر‌ها نیست

پدری که شبیه پدر‌ها نیست

اگرچه بسیاری از والدین از اینکه به آنها گفته شود به لحاظ سنی شبیه خواهر یا برادر فرزند خود هستند لذت می‌برند، اما پدر 35ساله یک دختر 15ساله در چین گاهی به‌خاطر جوان‌ماندن بیش از حد با دردسر مواجه می‌شود.
سوگند نمایندگی یک قاتل
سوگند نمایندگی یک قاتل
یک سیاستمدار سریلانکایی که به جرم قتل به اعدام محکوم شده است، با محافظ از زندان خارج شد و در پارلمان به‌عنوان نماینده دوره جدید سوگند یاد کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
برای داشتن فرزند خوب اول خودتان خوب باشید. وقتی مهماندارها آموزش‌های لازم برای ایمنی پرواز را ارائه می‌دهند می‌گویند: «به محض تغییر اکسیژن، اول ماسک خود را بگذارید سپس ماسک کودکان.»
محققان با تحقیق روی جلبک‌های ‌دریایی نوعی آنزیم شناسایی کرده‌اند که می‌توان آن را در پودرهای شوینده به کار برد و از محیط‌زیست محافظت کرد.
بیش از یک دهه از سفر نخستین ایرانی به فضا می‌گذرد. انوشه انصاری، پیش از آنکه به‌عنوان فضانورد همراه با فضاپیمای سایوز راهی خارج از جو زمین شود، نماد بلندپروازی و پیگیری آرزوها بود.