• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109722
+
-

مهارت

مهارت

  شاهکار را خودتان خلق کنید 
برای داشتن فرزند خوب اول خودتان خوب باشید. وقتی مهماندارها آموزش‌های لازم برای ایمنی پرواز را ارائه می‌دهند می‌گویند: «به محض تغییر اکسیژن، اول ماسک خود را بگذارید سپس ماسک کودکان.» واضح است اگر اول ماسک خود را نگذارید بیهوش می‌شوید و کودکتان هم بیهوش خواهد شد. ما اگر خودمان حس و حال خوبی نداشته باشیم، اگر برای حال خوب خودمان تلاش نکنیم، چگونه انتظار داریم بتوانیم روی اطرافیانمان تأثیرگذار باشیم. حال خوب شما فقط به‌خود شما و افکار و باورهایتان بستگی دارد. شاهکار هنری منحصر به‌فرد خودتان را فقط خود شما می‌توانید خلق کنید و برای این کار حتما لازم است خودتان را با باورهای سازنده و محکم سرشار کنید. برای اینکه بتوانیم خانواده‌ای سالم داشته باشیم و اطرافیانمان هم از ما تأثیر مثبت بگیرند، اول باید حال خودمان را خوب کنیم.

  کودکان تنها و احساس ناامنی
کودکانی که ساعات طولانی در خانه تنها می‌مانند در معرض آسیب‌های جدی روان‌شناختی قرار دارند. تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد این کودکان از نظر جسمی و روان‌شناختی آسیب‌های فراوانی دیده‌اند. طبق تحقیقات انجام شده تنهایی طولانی‌مدت علاوه بر اینکه ایمنی بدن فرد را کاهش می‌دهد سبب بی‌اعتمادی به اطرافیان نیز می‌شود. وقتی کودک ساعت‌های طولانی به بهانه‌های مختلف مانند کار کردن والدین در خانه تنها گذاشته می‌شود، در ابتدا احساس امنیت خود را از دست می‌دهد و معمولا دچار استرس می‌شود.

  نادیده گرفتن بدزبانی کودک
اگر به‌طور اتفاقی، کودکتان واژه ناشایستی را به‌کار برد، سعی کنید به بد زبانی او، بی‌توجهی نشان دهید. وانمود کنید که آن را هرگز نشنیده‌اید. بنابراین هرگونه تأثیر آن را بر خودتان از بین برده و بازی او را به یک بازی یک نفره تبدیل کرده‌اید. اگر واکنش نشان دهید، به‌ویژه واکنش‌های توأم با خشونت، کودک دوباره و شاید نهایتا پس از چند روز، همان بدزبانی را از سر می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید