05
پنج شنبه 20 شهریور 1399
شماره 8034
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

غلام ژاپنی آکتور سینما

ارباب جمشید، قلب خیابان منوچهری بود.
ویژه
جادوی هزاررنگ سینما، سال‌هاست شیفتگانش را در رؤیای قدم‌گذاشتن به این دنیای پرهیجان فرو برده است.
«دوئل» را یادتان هست؟ «تنگه ابوقریب»، «بوی پیراهن یوسف»، «سرزمین خورشید» و «روبان قرمز» را چطور؟ همه این فیلم‌های ماندگار سینمای ایران در یک اصل با هم مشترک هستند و آن هم این است که جلوه‌های ویژه میدانی‌شان هنر دست محسن روزبهانی است.
سال1279 هجری شمسی، یعنی دقیقا 120 سال پیش، مظفرالدین‌شاه قاجار در نخستین سفر فرنگش، در فرانسه با پدیده «سینماتوگراف» آشنا شد و دستور داد یکی از این نخستین دستگاه‌های فیلمبرداری را با تمام اسباب و لوازمش خریداری کنند و به پایتخت بیاورند.
نام «شهرک سینمایی غزالی» حتی برای آنها که علاقه چندانی به سینما و تماشای فیلم ندارند آشناست.
پای صحبت‌های اکبر عبدی، مرد هزار چهره و نابغه سینمای ایران، به‌مناسبت روز ملی سینما

وقت خنداندن مردم است نه خانه‌نشینی

برای گفت‌وگو با اکبر عبدی شاهکار سینمای ایران، بهانه و مناسبت لازم نداریم؛ اما انگار این گفت‌وگو با خودش بهانه تولد ۶۰سالگی این بازیگر محبوب و مناسبت روز ملی سینما را هم به همراه آورده است.
هنر هفتم عصاره همه هنرهاست

هنر هفتم عصاره همه هنرهاست

بعضی هنرمندان هستند که به حوزه‌های مختلفی سرک می‌کشند و در شاخه‌های گوناگون، کارهای متنوعی را به سرانجام می‌رسانند.
رؤیاهایت را به سینما بسپار
رؤیاهایت را به سینما بسپار
رؤیا می‌بافم تا دنیا را سینما ببینم، تا تو را دوباره ببینم، تا حالم بهار و بنفشه شود، مثل روزگار پیش از کرونا که زندگی چهارفصل بود، نه بسان این ایام که تمام فصل‌ها کابوس کروناست.

یک عکس، 200 کلمه حرف

بله، درست است که می‌گویند یک تصویر، اندازه هزار کلمه صحبت می‌کند، اما گاهی، حتی تصویرها را هم باید به ریسمان واژه‌ها درآورد. گاهی نیز باید تصویرها را در جاده واژه‌ها و جمله‌ها به راه کشید تا ضرباهنگی که دارند و اثری که می‌خواهند بگذارند، دوچندان بشود؛ اتفاقی که در همین صفحه از ویژه‌نامه روز هفتم، از این به بعد خواهد افتاد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
آیا همه فیلم‌های معروف و معتبر سینمای ایران در تهران ساخته شده‌اند؟ این تهمت زیاد به سینمای ایران وارد می‌شود که بیش از حد تهرانی و مرکزمحور شده است.
کارنامه فعالیت کامبوزیا پرتوی، پر از درخشش جایزه‌هایی است که از جشنواره‌های داخلی و خارجی گرفته.