• چهار شنبه 2 مهر 1399
  • الأرْبِعَاء 5 صفر 1442
  • 2020 Sep 23
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44785
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

  انجام تست سرد قطعه جنوبی خط‌6 مترو
تست سرد قطعه جنوبی خط6 متروی تهران به طول 10کیلومتر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه میدان امام‌حسین با موفقیت انجام شد. خط 6متروی تهران به طول 32کیلومتر و 27ایستگاه از دولت‌آباد در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و به منطقه کن در شمال غربی تهران خواهد رسید. به گزارش همشهری، این قطعه از خط 6متروی تهران به‌طول 10کیلومتر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه میدان امام‌حسین امتداد یافته است. این تست به‌وسیله یک دستگاه واگن از قطارهایی که در آینده در این خط مورد استفاده قرار می‌گیرند، همراه با یک دستگاه لکوموتیو جهت بررسی فاصله لبه سکوهای ایستگاه با بدنه قطار و واگن‌ها، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم‌تداخل آنها با قطار عبوری، ارزیابی کلی کیفیت روسازی و نیز وضعیت حرکت قطارها روی ریل با سرعت معین در قوس‌های مسیر انجام پذیرفت. همچنین در این آزمایش مشخص شد تمامی معیارهای مورد بررسی در سطح مطلوب عملکردی انجام شده ‌و از لحاظ بهره‌برداری مشکلی وجود ندارد. گفتنی است فاز اول بهره‌برداری از این خط به طول 10کیلومتر از دولت‌آباد تا میدان امام‌حسین دارای 90درصد پیشرفت فیزیکی (سیویل) بوده و مسئولان شرکت تلاش دارند تا این بخش تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

  پیشرفت احداث زیرگذر-تونل استاد معین
پیشرفت عملیات احداث سقف زیرگذر در پروژه احداث زیرگذر-تونل امتداد خیابان استادمعین به مرز 60درصد رسید. به گزارش همشهری، احسان نوش‌آبادی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه رفع معارض لوله 700میلی‌متری آب در جبهه جنوبی پروژه احداث زیرگذر- تونل امتداد خیابان استادمعین، زمینه‌ساز گشایش جبهه‌های کاری جدید به‌منظور احداث سقف زیرگذر بوده، گفت: «از مجموع 334حلقه شمع طراحی‌شده در این پروژه، فقط 13حلقه شمع باقی مانده که متعاقب جابه‌جایی پل عابر مکانیزه و شبکه مخابرات قابل اجرا خواهد بود.» او همچنین از اتمام عملیات حفاری نخستین تیر بتنی پیشرو در بستر خیابان آزادی خبر داد و عنوان کرد: «عملیات آرماتوربندی این تیر آغاز شده و حفاری تعداد دیگری از این تیرهای 72متری ادامه دارد.» به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کار حفاری و احداث 7 تیر پیشرو با هدف افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشست‌های احتمالی در بستر خیابان آزادی، تا اوایل اسفندماه سال‌جاری ادامه دارد و اتمام این عملیات به‌معنای فراهم شدن شرایط فنی برای آغاز عملیات حفاری بخش تونلی پروژه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید