• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100967
+
-

برترین سوپرمارکت‌های آنلاین اروپا

استارتاپ‌های حوزه کالاهای تند مصرف FMCG در دوران کرونا رشدی سریع را تجربه کردند و توانستند به حفظ سلامتی مردم کمک کنند


شیوع ویروس کرونا و پاندمی بیماری کووید-19 باعث شده که بسیاری از مردم در خرید مواد غذایی مورد‌نیازشان با محدویت‌های فراوانی روبه‌رو شوند. در این وضعیت، شرایط در کشورهای مختلف متفاوت است و همه شکل یکسانی در تهیه مایحتاج خود ندارند. در بعضی کشورها، خرید سنتی همچنان با رونق زیادی مواجه است و مردم اقبال کمتری نسبت به سوپرمارکت‌های آنلاین نشان‌داده‌اند و در برخی دیگر شرایط کاملا تفاوت دارد. در این میان اما یک چیز بر همگان مسجل شده و آن نقش مهم و حیاتی خرید آنلاین است. در اینجا 9 استارتاپ سوپرمارکت آنلاین اروپا را که در بحران ویروس کرونا، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند معرفی می‌کنیم.

Buymie
این استارتاپ ایرلندی که در سال2015 تأسیس شده ادعا می‌کند که نخستین پلتفرم تحویل مواد‌غذایی بوده که کاربرانش می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود از سوپرمارکت‌های مختلف محلی خرید کنند. در ‌ماه‌آوریل2020، آنها سرمایه‌شان را به بیش از 2میلیون‌و200هزار یورو رساندند تا زیرساخت‌های خدماتی‌شان را به سراسر ایرلند گسترش دهند.

Crisp
این استارتاپ هلندی در سال2018 راه‌اندازی شده و محصولات محلی فصلی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. آنها از 200مرکز محصولات را برای مشتریان‌شان ارسال می‌کنند و کار سفارش‌گیری را یک روز پیش از ارسال کالاها انجام می‌دهند. آنها با سرمایه‌گذاری ابتدایی 3میلیون یورویی کارشان را شروع کردند و در تابستان سال2019 نیز 5میلیون یوروی دیگر به این سرمایه افزودند.

Grocemania
این استارتاپ که کارش تحویل مواد‌غذایی مورد نیاز کاربران است، در سال2017 و در شهر لندن راه‌اندازی شده و اخیرا خدمات خود را گسترش داده است. «گروسه ما‌نیا» در همان روزی که سفارش می‌گیرد، مواد غذایی را به مشتریانش تحویل می‌دهد. این استارتاپ خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و همچنین خرید از بقالی‌های محلی را به مشتریانش پیشنهاد می‌دهد. مدیران شرکت قصد دارند کارشان را تا ژوئیه2020 به شهرهای نیوکاسل، بیرمنگام و منچستر نیز گسترش بدهند.

LolaMarket
یک استارتاپ اسپانیایی است که در 11شهر این کشور خدمات خود را عرضه می‌کند. آنها ظرف یک ساعت خرید کاربران را به دست‌شان می‌رسانند که این یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود. لولامارکت یک قیمت ثابت برای کرایه راه دارد و توجهی به میزان خرید شما ندارد.

Picnic
این استارتاپ هلندی که رشد بسیار سریعی هم دارد در سال2015 تاسیس شد و سرمایه‌اش در سال2017 به 100میلیون یورو و در سال2019 به 250میلیون یورو رسید. دفتر مرکزی پیک‌نیک در آمستردام واقع شده و آنها یک روز پس از سفارش، خرید را تحویل مشتری می‌دهند. ضمن اینکه برای خریدهای بالاتر از 35یورو، کرایه حمل، رایگان خواهد بود.

Bring!
استارتاپ سوئیسی برینگ، خریدهای کاربران را از سوپرمارکت‌های محلی انجام می‌دهد. این استارتاپ در آوریل2015 در زوریخ تاسیس شد و در سال2018، سرمایه‌شان را با یک بودجه سری A به 2میلیون یورو رساندند. در خدمات این استارتاپ، باشگاه مشتریان نیز به چشم می‌خورد.

Oddbox
این استارتاپ انگلیسی در کار خرید و ارسال میوه و سبزی بوده و در سال2016 راه‌اندازی شده است. آنها در مارس2020 و در شروع بحران ویروس کرونا، یک سرمایه 3میلیون و 200هزار یورویی را به‌دست‌آوردند.

La Belle Vie
دفتر مرکزی این استارتاپ در پاریس است. در سال2017، تنها از راه فروش، توانستند 3میلیون یورو به‌دست آوردند و یک سال بعد نیز از طریق سرمایه‌گذاری، سرمایه‎شان را به بیش از 5میلیون‌و500هزار یورو رساندند. با این سرمایه، این استارتاپ، دومین انبار بزرگ فرانسه را تاسیس کرد.

Vembla
این استارتاپ سوئدی در سال2019 تاسیس شده است. آنها خرید مورد‌نیاز مردم را از فروشگاه‌های محلی انجام می‌دهند و در کمتر از 60دقیقه با سیستم حمل‌ونقل دوست‌دار محیط‌زیست به‌دست مشتریان می‌رسانند. در روزهای شیوع کووید-19، این استارتاپ برای کاهش رفت‌وآمد، ارسال کالا برای مشتریان را رایگان کرده است.

خرید از سوپرمارکت‌های محلی
استارتاپ سوئیسی برینگ، خریدهای کاربران را از سوپرمارکت‌های محلی انجام می‌دهد. این استارتاپ در آوریل2015 در زوریخ تاسیس شد و در سال2018، سرمایه‌شان را با یک بودجه سریA به 2میلیون یورو رساندند

این خبر را به اشتراک بگذارید