• پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
  • الْخَمِيس 17 شوال 1443
  • 2022 May 19

پایان بن‌بست شفافیت

شاخص‌ترین طرح در دست اقدام مجلس یازدهم، چهارشنبه به تصویب قاطع نمایندگان رسید
روز چهارشنبه 28اردیبهشت‌ماه اساسی‌ترین و پرحاشیه‌ترین محور کار نمایندگان مجلس یازدهم با تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه به ثمر رسید. رأی بسیار بالای نمایندگان بر همه حرف و حدیث‌های 4سال قبل مجلس دهم و یازدهم در این طرح، مهر خاتمه زد و جزو دستاوردهای مجلس یازدهم در نیمه راه فعالیتش قرار گرفت. براساس شاخص‌ترین مفاد این طرح، اسامی موافقان، مخالفان و افراد ممتنع در مهم‌ترین تصمیم‌های کلان و فرادستی حاکمیتی باید ظرف مدت یک‌ماه در پایگاه‌های اینترنتی انتشار یابد تا مشخص شود مقامات و مدیران ارشد کشوری در تصمیمات سرنوشت‌ساز چه رأیی داده‌اند.

معلولان مشغول پاسخگویی هستند

«سلام، وقت‌بخیر، کد 670هستم، بفرمایید.» این آغاز گفت‌وگوی اپراتور مرکز پاسخگوی سامانه 6369 است با یکی از جاماندگان یارانه‌های افزایش‌یافته دولت. یک نفر از آن سوی خط فریاد می‌کشد که حقوق ماهانه‌اش کمتر از 3میلیون تومان است اما یارانه برای او واریز نشده. «کد 670» به پشتی ویلچرش تکیه می‌دهد و سعی می‌کند پاسخ آرامی به تماس‌گیرنده عصبانی بدهد.

قدرت پیش‌بینی آینده

آمارهای جمعیتی می‌توانند مرجع خوبی برای پیش‌بینی‌های دقیق از وضعیت آینده هر کشوری باشند. اینکه ما امروز می‌دانیم در سال 1430 از هر 10نفر 4نفر سالمند هستند، درواقع نقشه راه خوبی برای سیاستگذاری‌های بلندمدت و کلان کشور در اختیار داریم که باید از آن استفاده کنیم.
در نشست‌ خبری گزارشگر ویژه سازمان ملل مطرح شد

تأیید حقانیت ایران در تحریم‌های ظالمانه آمریکا

گزارشگر ویژه سازمان ملل پس ‌از 12روز حضور در ایران، دیروز در نشستی خبری در محل کتابخانه ملی، به تشریح ابعاد مختلف «تأثیرهای منفی اقدامات یک‌جانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق‌بشر در ایران» پرداخت .

کار در شبکه نمایش خانگی راحت‌تر از تلویزیون است

گفت‌وگو با غلامرضانیکخواه، پیشکسوت سریال‌های طنز تلویزیونی که این روزها در قاب شبکه نمایش خانگی ایفای نقش می‌کند
به قول مهران مدیری آدم خیلی جدی و تلخی است و چهره‌اش بیشتر شبیه دیپلمات‌هاست تا بازیگران طنز اما سال‌هاست با همان چهره جدی و رسمی، در نقش‌های کمدی ظاهر شده و خاطرات شیرینی برایمان ساخته است.

توسعه مترو روی کمربند جنوبی

متروی تهران هم‌اکنون 7خط فعال دارد و طبق طرح جامع حمل‌ونقل ریلی، باید 4خط جدید دیگر به آن افزوده شود تا این شبکه انبوه‌بر زیرزمینی تمام پایتخت را برای جابه‌جایی شهروندان پوشش دهد. خطوط 8، 9، 10و 11این 4خط هستند که از میان عملیات اجرایی خط 10شروع شده و خبر خوب اینکه توافقات لازم میان شهرداری و مپنا برای صفر تا صد احداث خط11 نیز حاصل شده است؛ خطی که با 28کیلومتر طول، غرب تهران را به جنوب شرق پایتخت متصل می‌کند. یعنی درست نقاطی از شهر که به لحاظ دسترسی به مترو، کم‌برخوردار محسوب می‌شوند. این توافق، سبب می‌شود تا هیچ حرف و حدیثی هم برای موضوعات تامین منابع مالی پروژه باقی نماند.
پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان حوزه جمعیت

تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده؛ ضروری‌ترین فریضه مسئولان و مردم

رهبرمعظم انقلاب در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده‌ هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند.

کدام ایستگاه‌های مترو برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده‌اند؟

در همشهری آنلاین بخوانید

چالش امنیت دریا برای گردشگران

آمریکا غرق در اسلحه