• پنج شنبه 1 مهر 1400
  • الْخَمِيس 15 صفر 1443
  • 2021 Sep 23

آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون در پایتخت

تعداد فوتی‌های روزانه کووید0 19 پس از 53 روز به زیر 300 نفر رسید
تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در پیک پنجم، سرانجام پس از 53روز به زیر 300 مورد رسید؛ تعداد فوتی‌هایی که اوایل شهریور به بیش از 700نفر هم رسیده بود. حالا بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز اخیر، 285 مرگ به دلیل ابتلا به کرونا ثبت شده است.

دلتنگ مدرسه‌ها

سر جهازی نخستین روز شروع پاییز، مدرسه است. اصلا درس و کلاس سنجاق شده روی پر چارقد زرد و نارنجی مهر. همیشه پاییز اینطور شروع می‌شود که 7صبح یکم مهرماه به جز صدای جیغ‌جیغ گنجشک‌ها و کلاغ‌های سحرخیز و خش‌خش برگ‌های زردی که از شاخه درختان دل کنده و تن به باد می‌سپارند،

فرصت‌های اقتصادی برای پیشرفت استان‌های مرزی

تجارت و بازرگانی در عصر وابستگی متقابل پیچیده اقتصادی، نیازمند بسترها و زمینه‌های مساعد سیاسی و امنیتی است. درواقع ثبات و پایداری در همکاری‌های سیاسی و نزدیکی اراده‌ها مولفه‌ای تعیین‌کننده در گسترش مناسبات اقتصادی است.
چند روایت از جاماندگان اربعین؛ از تهیه کپسول اکسیژن تا خانه‌سازی برای محرومان

به تو از دور سلام

برخلاف آنها که خواسته یا ناخواسته با مطرح کردن دوگانه‌های غیرواقعی مثل برپایی مجلس عزاداری امام‌حسینع یا کمک به مستمندان، بار معنوی مجالس حسینی را کمرنگ جلوه می‌دهند، گروهی از نیروهای جهادی با ارائه طرح‌های ابتکاری عزمشان را جزم کرده‌اند تا یک‌بار دیگر ثابت کنند کمک به نیازمندانی که در شرایط بغرنج اقتصادی مظلوم واقع شده‌اند چیزی جز پیمودن راه حسینع نیست.

سال بی‌آبی

سال آبی۱۴۰۰-۱۳۹۹ یکی از کم‌بارش‌‌ترین سال‌های آبی ۴۰سال اخیر بود که طی آن سایه سنگین خشکسالی با شدت زیاد تقریبا بر تمام کشور سایه انداخت؛ سالی که با رسیدن به بهار و تابستان، چنان‌که در سلسله گزارش‌های همشهری از تنش آبی استان‌های کشور خواندید، تعداد قابل‌توجهی از شهرها و روستاها را با جیره‌بندی، قطعی مکرر آب و آبرسانی سیار مواجه کرد و صنعت و کشاورزی نیز از آن بی‌تأثیر نبودند.

مدت دوره آموزشی سربازان افزایش یافت

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که از ابتدای آبان‌ماه طول مدت آموزشی سربازان از 4 به 6هفته افزایش پیدا خواهد کرد.
محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت از اربعین و قطعه‌های ماندگارش می‌گوید

از غربت حسین‌ ع است که مدعی نوکری‌اش هستم

این، عشقی است که در دل‌ها دمیده شده و هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد.

دفاع مقدس/ بازآفرینی والفجر8 در دریاچه شهدای خلیج فارس

روایتی از یک عشق بی‌تکرار

خانه دوست کجاست؟

مسیر سبز؛ مسیل سرخ