• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 1 مهر 1400
کد مطلب : 141345
+
-

دفاع مقدس/ بازآفرینی والفجر8 در دریاچه شهدای خلیج فارس


هفته دفاع‌مقدس فرصت مناسبی است تا با بازسازی بخش‌هایی از عملیات‌های دفاع‌مقدس، شهروندان بیشتر با رشادت رزمندگان آشنا شوند. از این‌رو سازمان‌ها و نهادها ویژه‌برنامه‌هایی به‌مناسبت این هفته تدارک دیده‌اند که از دیروز شروع شده و تا 6مهرماه ادامه خواهد داشت. به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از اجرای رزم‌نمایش آبی خاکی عملیات والفجر8 در دریاچه شهدای خلیج‌فارس خبر داد. فریدون رضوی‌کیا با بیان اینکه رزم‌نمایش با همکاری ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر تهران و لشکر 27محمد رسول‌الله(ص) سپاه تهران برگزار می‌شود، گفت که رزم‌نمایش تا 5مهرماه از ساعت‌17 تا 21 در جزیره ابوموسی دریاچه شهدای خلیج‌فارس اجرا می‌شود. او همچنین به برنامه‌های دیگر هفته دفاع‌مقدس هم اشاره و عنوان کرد: «اکران تمثال ۳۰۰شهید مدافع حرم و مدافعان سلامت، شهدای آتش‌نشان، شهدای اقلیت‌های دینی، شهدای حجاب و برپایی نمایشگاه یاد یاران در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج‌فارس، برنامه‌های دیگر این ایام هستند.»

  بازسازی عملیات‌های دفاع‌مقدس در پایتخت
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ هم از تدارک گسترده برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و جهادی به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس خبر داد و گفت که اجرای رزمایش‌ها و بازسازی عملیات‌های دفاع‌مقدس در چند نقطه تهران ازجمله بوستان ولایت، دریاچه خلیج‌فارس و دانشگاه امام حسین(ع) مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌‌بینی‌شده این ایام هستند. سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده به اجرای قوی‌تر طرح شهید سلیمانی و تفاهمنامه با شهرداری تهران برای گسترش فعالیت‌های مشترک‌ هم اشاره کرد و گفت: «دفاع‌مقدس با وجود گروه‌های مخلص و متدین رقم خورد و امروز جبهه استکبار عاجزانه از فرهنگ مقاومت و دفاع‌مقدس می‌هراسد و ازاین‌رو 110مکان برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی و جهادی مانند سرود، تئاتر و ایستگاه صلواتی شب خاطره شناسایی شده‌اند تا مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.»

تجلیل از بازماندگان دفاع‌مقدس
تجلیل از بازماندگان دفاع‌مقدس عنوان برنامه دیگری است که سردار حسن‌زاده با اشاره به آن گفت: «در هفته دفاع‌مقدس با همکاری شهرداری به درب منزل 6هزار جانباز می‌رویم و با اهدای گل از آنها تجلیل می‌شود.» به‌گفته او، برگزاری بیش از هزار یادواره شهدا به‌صورت مجازی و حضوری، اجرای هزار برنامه با عنوان آبروی محله‌ها با محوریت خانواده‌های معظم شهدا، عطر‌افشانی مزار شهدا در بهشت‌زهرا(س) و دیدار با خانواده شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های دیگر هفته دفاع‌مقدس هستند. فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از رونمایی کتاب و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دیگری هم خبر داد و گفت: «رونمایی از کتاب‌های دفاع‌مقدس، برگزاری جشنواره‌های هنری، فرهنگی و ورزشی در محله‌ها با محوریت مساجد و مردم، استمرار فعالیت گروه‌های جهادی طرح شهید سلیمانی و برگزاری صد‌و‌دهمین رزمایش حیات‌بخش مقابله با کرونا در میدان امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته دفاع‌مقدس هستند.» به‌گفته سردار حسن‌زاده تدارک و اجرای طرح مناسب مراسم جاماندگان اربعین و برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان تهران هم پیش‌بینی شده است.

تأمین کپسول اکسیژن در نذر نفس
پویش «نذر نفس» با محوریت مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در محله‌های تهران و با هدف تأمین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران بی‌بضاعت راه‌اندازی شده است و به‌گفته فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تا‌کنون 2هزار کپسول و 250دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه و توزیع شده است که در هفته دفاع‌مقدس با مشارکت شهروندان پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 5 تا 10هزار کپسول و هزار دستگاه اکسیژن‌ساز برسد. سردار حسن‌زاده در پایان تأکید کرد: «امیدواریم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به‌ویژه با مشارکت جوانان بیش از گذشته شاهد نشر و گسترش ارزش‌های دفاع‌مقدس در بین جامعه به‌ویژه جوانان باشیم.»

  اجرای برنامه شهر پرستاره با شعار ما مقتدریم
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پیش‌بینی برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس با عنوان «شهر پرستاره» خبر داد و گفت که این برنامه‌ها با شعار «ما مقتدریم» اجرا می‌شوند. سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با بیان اینکه برنامه‌های شهر پرستاره با 2رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی مردم نسبت به دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده‌اند، ‌‌گفت:‌ چهل‌چراغ عنوان برنامه‌ای است که در آن شب خاطره در کنار مزار 26شهید گمنام برگزار و از خانواده شهدا تجلیل می‌شود. فاطمیان‌پور به برنامه مهرآیین هم اشاره کرد و گفت که این برنامه در راستای تجلیل از ایثارگران و جانبازان دفاع‌مقدس، اجرا خواهد شد. نمایشنامه‌خوانی با موضوع دفاع‌مقدس در قالب برنامه «خوانش پایدار»، اجرای 45نمایش خیابانی توسط 7گروه با عنوان «راویان مقاومت»، تولید محصولات مجازی در فرهنگسراها، تولید کمیک‌موشن با عنوان «چهل سردار»، مسابقه «ایده‌های فرهنگی»، اجرای سمفونی «اروند» و... ازجمله برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس هستند. فاطمیان‌پور به 2‌ویژه‌برنامه هم اشاره و عنوان کرد: «از دوستان و همرزمان فرماندهان جنگ دعوت کردیم تا در برنامه «سلام فرمانده» خاطره‌گویی کنند و همچنین با مشارکت سازمان و با روایتگری راویان دفاع‌مقدس و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت به‌مدت 3 شب برنامه «با ستاره‌ها» در گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) اجرا می‌شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید