• سه شنبه 1 خرداد 1397
  • الثُّلاثَاء 7 رمضان 1439
  • 2018 May 22

مدیران بازنشسته، بازنشسته می‌شوند

مجلس استثناهایی را که برای بازگشت استانداران، سفرا و معاونان وزیران بازنشسته قائل‌شده، ‌حذف می‌کند
نمایندگان مجلس در آزمون جدیدی درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب شغلی قرار دارند، درصورتی‌که تبصره یک این قانون در صحن علنی اصلاح شود، جمعی از جوانان و نیروهای متخصص کشور فرصت حضور در مناصب شغلی دستگاه‌های اجرایی را خواهند داشت.

بسته دولت برای نجات هپکو

دیروز فصل تازه‌ای از قصه غول بحران‌زده صنعت ایران باز شد. شرکت هپکو که زمانی عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌های راهسازی در خاورمیانه را یدک می‌کشید، حالا با استعفای سهامدار جدیدش مواجه شده و قرار است سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان نماینده دولت برای تشکیل هیأت‌مدیره و انتخاب مدیرعامل جدید این شرکت وارد عمل شود.

تأخیر جایز نیست

صبح روز یکشنبه این هفته، جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی میزبان وزرای امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی بود تا بار دیگر دلایل فنی و کارشناسی در مورد لزوم تکمیل فرایند الحاق به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم را برای نمایندگان محترم مردم توضیح دهند.

خسارت مردم جبران شود

بعد از اینکه مدتی از فیلترینگ تلگرام گذشت، بحث فیلترینگ فیلترشکن‌ها مطرح شد که اختلال کسب و کارهای اینترنتی و کندی ارتباطات اینترنت و اختلال را درپی داشت.
همشهری در گفت‌وگو با برخی از فعالان تشکل‌های دانشجویی از فضای گفت‌وگو و پرسشگری در دانشگاه‌ها گزارش می‌دهد:

صدای خاموش دانشگاه‌ها

«ما وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کرده و دیوار ضخیمی را که بین دانشگاه و سایر مجموعه‌های جامعه کشیده شده است از بین ببریم.» این بخشی از صحبت‌های معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم است که چند روز پیش در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی خبرساز شد.

اعتصاب قارچ‌خورها

یکی دو روزی می‌شود که قارچ‌های میدان میوه و تره‌بار روی هم تلنبار شده و کسی به آنها نگاه نمی‌کند. تولیدکننده‌های قارچ می‌گویند این چند روز دست خالی به خانه برگشته و چند صد هزار تومان خسارت داده‌اند.

تعیین قیمت جدید خودروهای داخلی تا هفته آینده

نوسان قیمت و کاهش عرضه خودروهای پرتیراژ، مونتاژ شده یا تولید مشترک داخلی موجب گلایه مشتریان شده است. در این شرایط شرکت‌های خودروسازی درخواست افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت‌گذاری را به شورای رقابت ارائه کرده‌اند.
گفت‌وگوی همشهری با یک خلبان زن و یک کاپیتان زن

زنان آسمان و دریا

فهیمه احمدی‌دستجردیخلبان هواپیما و راحله طهماسبی‌‌سروستانیملوان‌کشتی از نخستین زنانی هستند که یکی با پرواز سر به ‌آسمان برآورده و دیگری دل به دریا زده است. شاید بعد از خواندن این جمله با تعجب بپرسید مگر زنان در ایران می‌توانند خلبان یا ملوان شوند

حق بر شهر و فراگیر شدن ورزش همگانی

شهر سبز بچه‌ها

کابوس کشاورزی در حریم ری

آب در «کارون» هدر نمی‌رود