07
یکشنبه 9 بهمن 1401
شماره 8702
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ساز جدایی مکرون در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور فرانسه با امید به میانجیگری در جنگ اوکراین، سعی کرده رویکرد محتاطانه‌تری در قبال مسکو اتخاذ کند
دریچه
پس از تصمیم برلین برای ارسال تانک‌های لئوپارد-2به اوکراین، بسیاری از همسایگان اروپایی آلمان نیز وعده ارسال تانک به اوکراین داده‌اند. با این حال، نام فرانسه هنوز در فهرست ارسال‌کنندگان تانک به اوکراین دیده نمی‌شود.
ویژه
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در کارولینای جنوبی از بازگشت خود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.
جهان‌نما
لبنان و شرکت گاز قطر در حال امضای قراردادی هستند که به موجب آن قطر حدود یک‌سوم از سهام میدان گازی لبنان در مدیترانه را به‌دست خواهد آورد.

خشونت پلیس؛ زخم چرکین آمریکا

کشته شدن یک جوان سیاهپوست ‌ به‌دست پلیس در آمریکا، بار دیگر آتش اعتراضات علیه پلیس را شعله‌ور کرده است
گزارش 1
«من کاری نکرده‌ام؛ فقط می‌خواهم به خانه بروم.» این یکی از آخرین جملات «تایر نیکولز»، شهروند 29ساله سیاهپوست آمریکایی بود که به جرم تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی مورد ضرب و شتم 5مامور پلیس قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.
زنجیره آتش در قدس پس از یورش به جنین

زنجیره آتش در قدس پس از یورش به جنین

حملات مسلحانه فلسطینی‌ها به صهیونیست‌ها درپی یورش مرگبار روز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری ادامه دارد
از یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌های اردوگاه جنین در شمالی‌ترین نقطه کرانه باختری هنوز 24ساعت نگذشته بود که حداقل 8نفر از صهیونیست‌‌ها در جریان عملیات مسلحانه توسط جوانی فلسطینی در نزدیکی یک کنیسه در بیت‌المقدس شرقی کشته شدند.
نقل‌قول/ زمان نابودی اسرائیل نزدیک است
نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: ما عملیات ویژه قدس را که در واکنش به جنایت‌ها و اشغالگری‌ها انجام شده، تأیید کرده و تبریک می‌گوییم.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
نیویورک‌تایمز به نقل از یک افسر ارتش آمریکا مدعی شده که نیروهای نظامی ارتش افغانستان که در زمان حضور آمریکا در این کشور آموزش نظامی دیده‌اند، اکنون در اوکراین برای روس‌ها در حال نبرد هستند.