07
شنبه 28 آبان 1401
شماره 8642
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان پلوسی

با شکست دمکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی، کرسی ریاست مجلس و رهبری نمایندگان دمکرات را همزمان تحویل داد
جهان‌نما
با مشخص شدن تکلیف اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا و پیروزی حزب جمهوریخواه، «نانسی پلوسی» رئیس دمکرات مجلس هم، باید کرسی خود را تحویل رقیب دهد.
رویداد
4 سال پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، دولت آمریکا اعلام کرد که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی از شکایت در ارتباط با این موضوع، «مصونیت» دارد.

صعود قطر از جام جهانی

میزبانی جام‌جهانی فوتبال به کشور کوچک قطر کمک کرده تا علاوه بر تقویت امنیت منطقه‌ای خود، به‌عنوان مهره‌ای تأثیرگذار در عرصه بین‌المللی مطرح شود
گزارش
بازی‌های جام جهانی به میزبانی قطر از فردا آغاز می‌شود. قطر‌ی‌ها از سال 2010 که در رقابت با استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و آمریکا توانستند میزبانی این رویداد جهانی را در دست بگیرند تا به امروز، راه طولانی را پیموده‌اند.

آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی پیونگ‌یانگ

کره‌‌شمالی بار دیگر با یک آزمایش موشکی، سران کشورهای غربی را که برای شرکت در نشست گروه 20به شرق آسیا سفر کرده بودند، بدرقه کرد.
نقل‌قول‌/ شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین
جهان باید به‌طور جدی با نگرانی‌های امنیتی کشورها مواجه شود.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
اکونومیست در گزارش اصلی این هفته خود به سقوط پی در پی ارزش رمزارزها پرداخته و ورشکستگی صرافی معاملات رمز ارز «اف‌تی‌ایکس» را یکی از مهم‌ترین اتفاقات این بازار توصیف کرده است.