21
پنج شنبه 27 شهریور 1399
شماره 8040
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوستی

کودکان اطراف چاه جمع شده ‌‌بودند و سروصدا می‌کردند. مسافری که از دور آن‌ها را می‌دید نگران شد که نکند کودکی در چاه افتاده ‌باشد. فوراً به طرف آن‌ها رفت و وقتی به دهانه‌ی چاه رسید جا خورد.
ویژه
«زیبا صدایم کن»، همان رمان معروف «فرهاد حسن‌زاده»، نویسنده‌ی نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان و همکار هفته‌نامه‌ی دوچرخه، قرار است به فیلم‌سینمایی تبدیل شود.
مدام می‌شنوم از این و آن، صدرحمت به پارسال که در نصفش خبری از کرونا نبود.
«تابستان خود را چگونه گذراندید؟» این تابستان مجبور شدیم در خانه بنشینیم و سفر ترکیه و تور اروپایمان را کنسل کنیم، زیرا پدر می‌گفت کووید۱۹ آمده و نمی‌شود رفت این‌و‌ر و آن‌ور.
می‌گویم: ما بدشانسیم! ما فقط یک بار نوجوانی را تجربه می‌کنیم و حالا به‌خاطر کرونا چه‌قدر سفر، مهمانی‌، تمرین‌های ورزشی و... را از دست می‌دهیم.
تغذیه‌ی مناسب و تحرک در زنگ‌تفریح‌های خانگی

زنگ‌تفریح بوی قورمه‌سبزی می‌دهد

این‌جا در خانه، زنگ‌تفریح بوی قورمه‌سبزی می‌دهد! می‌توانم تا چند دقیقه به آغاز کلاس درس بخوابم، صبحانه را هرساعتی خواستم بخورم، درِ یخچال هم به‌رویم باز است و نیاز به خرید از بوفه‌ی مدرسه ندارم. حالا زنگ‌تفریح‌های عجیب و جدیدی را تجربه می‌کنم.
اسپاگتی با گوشت قلقلی

اسپاگتی با گوشت قلقلی

اسپاگتی یا ماکارونی، شبیه قرمه‌سبزی است! البته نه این‌که از نظر شکلی شبیه قرمه‌سبزی باشد، منظورم این است که تقریباً همه ماکارونی را مثل قرمه‌سبزی دوست دارند.
نارنگی‌های یواشکی کلاس ریاضی
نارنگی‌های یواشکی کلاس ریاضی
چشم‌هایم را که باز کردم، با خودم گفتم: «یک صبح دیگر، یک صبح تکراری دیگر!» حالا مدتی است که روزها و شب‌ها همه شبیه به‌هم شده‌اند. با خودم گفتم: «چه تکراری از این بهتر که روزهای مدرسه رسیده باشند، اما بشود هم‌چنان در خانه ماند؟

خداحافظ تابستان عجیب من

امسال تابستان خیلی چیزها نداشت؛ سفر نداشت، پارک نداشت، مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی نداشت، حتی گاهی یک دیدار کوچک دوستانه هم نداشت.خوب است که گیلاس‌ها و هندوانه‌ها، آفتاب‌گردان‌ها و شقایق‌‌ها هستند. سروقت می‌آیند و می‌روند و یادمان می‌‌اندازند تابستان همیشه تابستان است.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
فردای روز ملی سینما، یعنی 22 شهریورماه، برای اهالی سینما و البته ما نوجوان‌ها روز خاصی بود؛ روزی که «روح‌الله زمانی»، بازیگر نوجوان فیلم «خورشید»، ساخته‌ی «مجید مجیدی»، جایزه‌ی «مارچلو ماسترویانی»، ویژه‌ی بهترین بازیگر نوظهور جشنواره‌ی ونیز را دریافت کرد.
بام خانه‌ی مادربزرگ، بام دنیاست. از آن بالا دنیا را تماشا می‌کنم. شهر را می‌بینم که با تنی تب‌دار و چشم‌هایی که مدت‌هاست خواب به خودشان ندیده‌اند، روی دوش زمین سنگینی می‌کند.