• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110368
+
-

اسپاگتی با گوشت قلقلی

اسپاگتی با گوشت قلقلی

 ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر:

اسپاگتی یا ماکارونی، شبیه قرمه‌سبزی است! البته نه این‌که از نظر شکلی شبیه قرمه‌سبزی باشد، منظورم این است که تقریباً همه ماکارونی را مثل قرمه‌سبزی دوست دارند.  حالا ممکن است برخی ماکارونیِ شکلی دوست داشته باشند، برخی اسپاگتی، برخی دم‌کرده، برخی با گوشت، برخی به‌شکل پاستا و...
اسپاگتی، از غذاهای محبوب ایتالیایی است که معمولاً از آرد سمولینا یا آرد معمولی و آب تهیه می‌شود. این پدیده‌ی خوش‌مزه از قرن دوازدهم میلادی در ایتالیا محبوب شد و کم‌کم به تمام جهان رسید و البته ما ایرانی‌ها هم که عاشق آن هستیم. اما بیایید امروز نوع دیگری از اسپاگتی را امتحان کنیم؛ این‌بار نه با گوشت چرخ‌کرده‌ی معمولی، که با گوشت قلقلی خوش‌مزه و هیجان‌انگیز. پس شروع کنید!

1. در شروع به 350گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی گاو نیاز دارید. گوشت را در کاسه‌ای بزرگ بریزید. دوعدد تخم‌مرغ زده‌شده،‌ 50 گرم آرد سوخاری، 60 میلی‌لیتر شیر، دو قاشق غذاخوری پودر پنیر پارمسان و کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید و حسابی گوشت را ورز دهید تا مواد به خوردش بروند.
2. حالا تکه‌های کوچکی از گوشت را جدا کنید و بین دو دستتان خوب بچرخانید تا کروی‌شکل یا قلقلی شوند.
3. حالا یک عدد پیاز خلالی‌شده، یک حبه سیر له و خردشده و گوشت‌های قلقلی‌تان را در ماهی‌تابه تفت دهید. گوشت‌ها را مدام بچرخانید تا همه‌ی جهت‌هایش خوب بپزند.
4. تفت‌دادن را تا زمانی که گوشت‌ها قهوه‌ای‌رنگ شوند ادامه دهید.
حالا 400 گرم گوجه‌فرنگی رنده‌شده را همراه با یک قاشق رب گوجه‌فرنگی به ماهی‌تابه اضافه کنید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه روی حرارت بپزند.
5. تا زمانی که گوشت‌های قلقلی در سس گوجه‌فرنگی می‌پزند، فرصت دارید اسپاگتی را آماده کنید. یک قابلمه آب جوش آماده کنید و پیش از اضافه‌کردن اسپاگتی‌ها، در آن کمی نمک، کمی روغن و کمی هم زردچوبه بریزید. این‌ها کمک می‌کنند اسپاگتی‌ها در طول پخت به هم نچسبند و شکل خود را از دست ندهند. در پایان اسپاگتی‌ها را آب‌کش کنید و گوشت‌های قلقلی و سس گوجه‌فرنگی را روی آن‌ها اضافه کنید.

فوت آخر!
همیشه درکنار هرنوع اسپاگتی با سس گوجه‌فرنگی، کمی جعفری تازه‌ی خردشده و کمی پودر پنیر پارمسان اضافه غذایتان را حسابی خوش‌مزه‌تر می‌کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :