61
دو شنبه 8 مهر 1398
شماره 7772
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازدید ژاپنی‌ها از صنایع شیلات چابهار

شیلات
هیات ژاپنی متشکل از بخش خصوصی با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد unido از ظرفیت‌های شیلاتی و بنادر ماهیگیری چابهار بازدید کرد.
اخبار ویژه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: یک‌هزار نفر روزانه در کار برداشت و بسته‌بندی خرما در شهرستان میرجاوه مشغول به کار هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۵ هزار تن خرما تاکنون از سطح 3۵۰۰ هکتار از نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان به دلیل این است که فرد کنترل خشم و مهارت‌های ارتباطی را نمی‌داند و در زمینه سلامت روان کار نشده است.
مدیر ‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات ۱۴ میلیارد تومانی به روستاییان استان کرمان گفت: سیستم پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 5 رکن ‌در سطح روستاها فعالیت می‌کنند.
شهردار کرمان گفت: جشنواره‌های فصلی در شهر کرمان برگزار می‌شود.
غار خربس جزیره قشم میراث رازآلود مادها در دل صخره‌های زاگرس در جنوب کشور است. این جاذبه رمزآلود و زیبای هرمزگان در جزیره قشم و در ۱۵ کیلومتری شهر قشم واقع شده است.
کمیته امداد هرمزگان در ۶ ماه نخست امسال ۲۶ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال بابت حق بیمه مددجویان زیر پوشش این نهاد به سازمان تامین اجتماعی استان پرداخت کرده است.
بخشتاکسیرانی در شهرستان قشم به عنوان تنها گزینه حمل‌و‌نقل عمومی با مشکلاتی از جمله فرسودگی ناوگان و نبود امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کند.

راه‌هایی که رو به راه نمی‌شوند

سرپرست اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان: ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان در قالب طرح «ابرار» ساخته و تکمیل می‌شود
راه
جاده‌های سیستان و بلوچستان به‌ویژه در جنوب استان استانداردهای لازم را ندارند. همین عامل سبب حوادث جاده‌ای بی‌شماری در این استان شده است.
نیاز مرکز فوریت‌های پزشکی بم به سوله بحران

نیاز مرکز فوریت‌های پزشکی بم به سوله بحران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بم: با کمک این سوله می‌توان حداقل 3 یا 4 روز بدون کمک خارج منطقه‌ای، حوادث غیرمترقبه را در بم کنترل کرد
مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در زمان‌های بحرانی نقش بسزایی ایفا می‌کند؛ بنابراین حل مشکلات و تجهیز امکانات این بخش اهمیت بسزایی دارد.
دستور رسیدگی قضایی به سانحه قطار زاهدان - تهران صادر شد

دستور رسیدگی قضایی به سانحه قطار زاهدان - تهران صادر شد

رئیس قوه قضائیه طی دستوری به رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان سانحه قطار مسافربری زاهدان - تهران، تسریع در اقدامات قضایی مربوط به این پرونده را مورد تاکید قرار داد.
تحویل دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان ایرانشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از تحویل دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته به دانشگاه و انتقال آن طی چند روز آینده خبر داد.

ایرانشهر در تولید گوشت مرغ خودکفا می‌شود

تولید
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برای افزایش ضریب خوداتکایی گوشت مرغ ۵ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان در حال احداث است.

عقب ماندن سیستان و بلوچستان از شاخص‌های توسعه

توسعه
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های توسعه استان نسبت به متوسط کشوری فاصله زیادی دارد و در درون استان برای ایجاد توسعه متوازن نیاز به تلاش و عزم همه ارکان نظام است.
PDF دوشنبه 8 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
جشنواره ورزشی توان‌خواهان هرمزگانی دهه فجر امسال در هرمزگان برگزار می‌شود.
فرماندار خمیر گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بندر خمیر در بخش ورزشی احداث خوابگاه است
فرمانده انتظامی سیرجان از کشف 2 تن پسته سرقتی در این شهرستان خبر داد.
6 شکارچی متخلف با پرونده‌های مختلف شکار حیوانات وحشی در استان کرمان دستگیر شدند.
معاون هواشناسی هرمزگان گفت: میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری از یکم مهرماه سال گذشته تا ۳۱ شهریورماه امسال 8/244 میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل آن 6/306 درصد افزایش یافته است.