• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81721
+
-

عقب ماندن سیستان و بلوچستان از شاخص‌های توسعه

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های توسعه استان نسبت به متوسط کشوری فاصله زیادی دارد و در درون استان برای ایجاد توسعه متوازن نیاز به تلاش و عزم همه ارکان نظام است. 

به گزارش ایسنا «احمدعلی موهبتی» در نشست با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن 5/11 درصد مساحت کل کشور و با داشتن 5/3 درصد جمعیت کشور، به دلیل پراکندگی بالای جمعیت، از نظر شاخص‌های توسعه فاصله زیادی با متوسط شاخص‌های کشور دارد. 

وی تصریح کرد: علی‌رغم توجه و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که از ابتدای انقلاب تاکنون در استان شده است، محرومیت‌های تاریخی موجب شده در داخل استان توسعه متوازن شکل نگیرد که در تلاش هستیم با معین‌سازی و جلب مشارکت همه بخش‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نظام زیرساخت‌های توسعه استان ایجاد شود. 

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید و دستور مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و به واسطه ارتباط با این کشورها به نوعی با ۳۷ درصد از جمعیت جهان به طور مستقیم در ارتباط است که این فرصت بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف است. 

موهبتی گفت: یکی از اقدامات جالب توجه در استان، معین‌سازی در بخش‌های گازرسانی، ساماندهی حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری و حذف مدارس خشت و گلی است که با حضور و مشارکت چندین استان کشور شاهد شتاب در تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها در استان هستیم. 

وی افزود: با نگاه ویژه مقام معظم رهبری در توسعه زیرساخت‌ها ۳۰۰ میلیون دلار برای تکمیل راه‌آهن چابهار - زاهدان اختصاص داده شده است که با اتمام این پروژه شاهد تحول بسیار خوبی در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید