24
دو شنبه 8 مهر 1398
شماره 7772
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پدر: چرند نگو

فراواقعیت
از پدرم که در حال چای خوردن است می‌پرسم «پدر زندگی یعنی چی؟» پدر چشم‌هایش باز می‌شوند و به‌سرعت چایی را که در دهان دارد قورت می‌دهد و می‌گوید: - باز این پسره احمق شروع کرد به گفتن چرندیات.
ویژه
اگر شعر را محصول صنعتی ندانیم که نمی‌دانیم و برای آن منشأ الهام قائل باشیم که در اکثر موارد هستیم، باید بپذیریم که میان دنیای شاعر و مخاطبانش کمترین فاصله وجود دارد.
دانشمندی را دیدم به کسی مبتلا شده و رازش برملا افتاده. جورِ فراوان بردی و تحمل بی‌کران کردی.
توسعه پایدار یا متوازن به آن شکل از توسعه می‌گویند که طی آن مباحث اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در کنار هم و همگون با هم دارای رشد مثبت و رو به جلو باشد.
طرح روز
کالیفرنیا: شرکت «میکرون» Micron قصد دارد توالت‌هایی دارای هوش‌مصنوعی تولید کند که می‌توانند با آزمایش ادرار و مدفوع افراد، بیماری‌های آنها را تشخیص دهد.
بریتیش‌کلمبیا: پلیس کانادا می‌گوید ویدئوهایی از 2نوجوان کانادایی پیدا کرده که در آنها این‌دو به قتل 3نفر دیگر در استان بریتیش کلمبیا اعتراف می‌کنند.

عکس روز

عکس روز
قفل توالت و فرود اضطراری

قفل توالت و فرود اضطراری

سن‌فرانسیسکو: هواپیمایی که از واشنگتن به سمت سن‌فرانسیسکوی آمریکا می‌رفت به‌دلیل گیر افتادن یک مسافر پشت درهای قفل توالت مسیرش را به نزدیک‌ترین فرودگاه تغییر داد.
دختر توان‌یاب مدل شد
دختر توان‌یاب مدل شد
پاریس: دختربچه‌ توان‌یابی که در دوران کودکی پاهایش را از دست داده است، مدل لباس‌های بچگانه شد.
مهارت
مشکلات کودکان معمولا یک‌شبه حل نمی‌شود و تغییرات در آنها و حتی افراد بالغ تدریجی، آرام و مرحله‌به‌مرحله صورت می‌گیرد.

کشف کرم جان‌سخت 3جنسیتی

دانستنی‌ها
محققان دانشگاه کلتک از شناسایی گونه‌ای کرم جدید و جان‌سخت خبر داده‌اند که در دریاچه مونولیک کالیفرنیا زندگی می‌کند و دارای 3 جنسیت مذکر، مونث و خنثی است.

کودکان در شهرهای آلوده زودتر می‌میرند

سلامت
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌‌دهد کودکانی که در هوای آلوده تنفس می‌کنند، 50درصد بیش از سایرین ممکن است در دوران کودکی جان خود را از دست بدهند.

افتتاح کافه گالری هنر در رودکی

دریچه
نخستین کافه گالری هنر با مدیریت محمد سلطانی‌فر، معاون سابق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان پاتوق ادبی و هنری در همسایگی تالار وحدت، واقع در محدوده پهنه فرهنگی رودکی به نام کافه گالری رودکی افتتاح شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تصور این موضوع که سرنوشت بشر می‌تواند با تدابیر عقلانی تغییر مسیر یابد و راه صواب را در پیش گیرد، زندگی را به معنی واقعی ناممکن می‌سازد.
«کتابی برای ذهن‌های کنجکاو» عنوان فرعی کتاب «ایده‌های بزرگ برای پسران و دختران بلندپرواز» است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این فدراسیون آمادگی هر نوع حمایت از تیم‌های ملی را دارد.