61
سه شنبه 26 شهریور 1398
شماره 7761
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسئولان به دنبال منشأ آلودگی نفتی سواحل قشم

محیط زیست
در چند روز اخیر تاربال‌های نفتی در سواحل جزیره قشم و لارک مشاهده شده که منشأ اصلی آن هنوز مشخص نیست و علت‌های مختلفی از جمله شست‌و‌شوی مخزن نفتکش‌ها تا محموله‌های قاچاق پیش‌بینی می‌شود.
اخبار ویژه
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پاک‌سازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان با پیگیری قاطع اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد.
مدیرعامل جمعیت‌ هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت‌ جمعیت هلال احمر استان مرکزی در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» از شنبه به مدت 4 روز در شهرستان سیب و سوران مستقر شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، عامل شهادت ۲ مامور گشت کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر شناسایی و دستگیر شد.
سرپرست راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 1۹۵۰ کلاه ایمنی در 5 ماهه نخست امسال به منظور ارتقای ایمنی تردد میان موتورسواران این استان به طور رایگان توزیع شده است.
تردد خودروهای پلاک‌مخدوش در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان معضلی است که همواره امنیت جاده‌ها را به خطر انداخته و سبب بروز حوادثی ناگوار شده است؛ به طوری که سرعت سرسام‌آور برخی از این خودروها که گاهی حامل سوخت قاچاق یا اتباع بیگانه هستند، برای گریز از چنگ قانون موجب تصادفات ناگوار و سوختن عده‌ای بیگناه در آتش طمع سودجویان می‌شود.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که سوانح دریایی ۳۳ درصد کاهش یافته‌ است، ‌گفت: ارائه خدمات پزشکی در عملیات جست‌و‌جو و نجات دریایی چابهار نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گرد و غبار توأم با طوفان‌های شدید شن به زیرساخت‌های این مناطق از استان خسارت هنگفتی وارد کرده که جبران آن حمایت جدی دولت را می‌طلبد.

طوفان گرد و غبار در سیستان و بلوچستان

اقلیم
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۲۹ این اداره ‌کل و هشدار نسبت به افزایش سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان‌ گفت: سرعت وزش باد از دیروز دوشنبه در شمال این استان شدت گرفت.
زخم حاشیه‌نشینی بر چهره «قاسم‌آباد»

زخم حاشیه‌نشینی بر چهره «قاسم‌آباد»

معاون امور زیربنایی شهردار زاهدان: آزاد‌سازی و تملک اراضی در قاسم‌آباد هزینه‌بر است
حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان ریشه در خشکسالی و بیکاری دارد. این 2 عامل، شرایط زندگی را در منطقه دشوار کرده و مهاجرت را رقم زده است.

پارسیان صاحب مرز صادرات و‌ واردات شد

با پیگیری استاندار هرمزگان، شهرستان پارسیان از مرز رسمی برای صادرات و‌ واردات بهره‌مند شد.
شترهای سرگردان  ذبح می‌شوند
شترهای سرگردان  ذبح می‌شوند
یکی از شترداران سیریک: به دلیل نبود محلی برای نگهداری شترها، تردد آنها در جاده‌های سیریک بیش از نقاط دیگر به چشم می‌‌آید
داستان تکراری تصادف شتر در شرق هرمزگان تبدیل به قصه‌ای دردآور برای مردم منطقه شده است. از آن‌جایی که این استان با اقلیم و آب و هوای گرم و خشک، یکی از مناطق مستعد برای ‌زیست شتر شناخته شده است، مردم این منطقه به‌خصوص مناطق شرقی استان به پرورش و نگهداری شتر روی آورده‌اند.
حواشی تملک پاسگاه قدیم هرمز از سوی میراث فرهنگی
حواشی تملک پاسگاه قدیم هرمز از سوی میراث فرهنگی
پس از گذشت یک سال از مرمت غیراصولی پاسگاه قدیم جزیره هرمز، اکنون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در پی تملک این بنای تاریخی است.
کلاهبرداری‌ ۹۵هزار دلاری با وب‌سایت سرمایه‌گذاری
فرمانده انتظامی هرمزگان از کلاهبرداری‌ ۹۵هزار دلاری از طریق وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی‌زبان خبر داد و گفت: این کلاهبرداری بر اساس حقه‌ای مشهور با عنوان پانزی انجام گرفته است.
تولید ۵۸۹ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی استان
تولید ۵۸۹ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی استان
آرشیو کتابخانه صوتی بهزیستی استان کرمان مشتمل بر 2۳۶۳ عنوان فایل صوتی کتاب متنوع و مورد تقاضای روشندلان است که از این تعداد ۵۸۹ عنوان در استودیو بهزیستی این استان تولید و مابقی عناوین با همکاری و تبادل با سایر مراکز استانی تهیه شده است.

جولان فقر در سیستان و بلوچستان

جامعه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین سرانه درآمدی مردم شهرها و روستاها مربوط به سیستان و بلوچستان است و استان بیش از ۹۴ درصد وابسته به اعتبارات عمرانی است.

دریافت غیرحضوری کارت سوخت

خدمات
متقاضیان هرمزگانی می‌توانند از این پس با ارائه کد رهگیری در سایت اینترنتی پست، کارت سوخت خودرو خود را دریافت کنند. به گزارش ایرنا، سرپرست پست هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: افراد با مراجعه به بخش رهگیری سایت اینترنتی پست، پس از ثبت اطلاعات لازم و پرداخت هزینه‌های ارسال، کارت سوخت خودرو خود را در آدرس اعلام‌شده دریافت می‌کنند.

افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس در بندرعباس

خدمات
در صدوسی‌ودومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید.
PDF سه‌شنبه 26 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
سطح زیر کشت خرما در شمال استان کرمان ۳۰ هزار هکتار با تولید حدود ۳۰۰ هزار تن محصول و در شهرستان‌های جنوبی هم افزون بر ۳۰ هزار هکتار با بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول است.
در آستانه مهرماه و هم‌زمان با فصل بازگشایی مدارس، قاضی عمرانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب به همراه فرماندار و اعضای ستاد تنظیم بازار از فروشگاه‌های کتاب‌فروشی و لوازم‌التحریر، مغازه‌های کیف و کفش‌فروشی و فروشندگان لباس فرم مدارس بازدید کرد.
به گفته نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با ساز و کارهای فراهم‌شده در سال رونق تولید و بر محوریت اقتصاد مقاومتی هر خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد این 2 شهرستان ماهانه می‌تواند از محل نصب نیروگاه خورشیدی بر بام منزل خود درآمد ۱۲ میلیون ریالی کسب کند.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت اختصاص یافته است.
شهردار بافت از وجود ۷۲ هکتار بافت فرسوده در شهر بافت خبر داد.