• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78936
+
-

خدمات پزشکی دریایی چابهار ۶۶ درصد افزایش یافت

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که سوانح دریایی ۳۳ درصد کاهش یافته‌ است، ‌گفت: ارائه خدمات پزشکی در عملیات جست‌و‌جو و نجات دریایی چابهار نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

 «سیدحسن ابراهیمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، افزایش سطح هماهنگی با کشورهای منطقه، ارتقای توان عملیاتی جست‌و‌جو و نجات دریایی، اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص اخطاریه‌های جوی، تجهیز ایستگاه مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی، توسعه زیرساخت‌های ساحلی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای صیادان از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش میزان سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار بوده‌ایم. 

وی با بیان این‌که برنامه‌های گسترده‌تری برای اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایمنی دریایی در این اداره کل در دست اجراست، افزود: با اقدام‌های انجام‌شده سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار در مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با اقدام‌های انجام‌شده میزان خدمات پزشکی در عملیات جست‌و‌جو و نجات دریایی بندر چابهار از ابتدای امسال تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش یافته است. 

وی بیان کرد: صاحبان شناورهای فعال منطقه قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود مطمئن شوند و علاوه بر رعایت تمامی اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن قبل از خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه از طریق مرکز MRCC اطمینان حاصل کنند. 

ابراهیمی ادامه داد: شماره مستقیم ۱۵۵۰ شماره تماس اعلام فوریت‌های دریایی، کانال‌های ۱۶ و ۱۳ دستگاه VHF، کانال‌های ۸۲۲ و ۱۲۱۳ دستگاه HF، شماره تماس ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ اطلاعات هواشناسی دریایی و شماره فاکس ۰۵۴۳۵۳۲۱۲۱۵ مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی برای هرگونه خدمات آماده پاسخ‌گویی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید