• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78915
+
-

نخاله‌های ساختمانی معضل محیط‌زیستی زاهدان

شهری
نخاله‌های ساختمانی معضل محیط‌زیستی زاهدان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پاک‌سازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان با پیگیری قاطع اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد. 

به گزارش همشهری «وحید پورمردان» گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت‌های عمرانی بخش عمده‌ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر حجم نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به قدری است که این موضوع را به یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است. 

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود عده‌ای ناآگاه به مسائل زیست‌محیطی برای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیرمجاز و سطح شهر زاهدان می‌کنند. این‌گونه تخلفات زیست‌محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اختلال می‌کند و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را نیز پدید می‌آورد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفان این حوزه گفت: با گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر و کمربندی‌های ورودی شهر می‌کنند که سبب شده شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرار گیرند. از این رو با پیگیری‌های قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

پورمردان در خصوص جمع‌آوری نخاله‌ها و پسمانده‌های عمرانی رهاشده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفان شناسایی‌شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور کردند و پسماندهای جمع‌آوری‌شده را به محل دفع اصولی نخاله‌های ساختمانی انتقال دادند. در چند ماه اخیر به همت شهرداری منطقه 4 زاهدان و سازمان بازیافت بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع‌آوری و محیط پاک‌سازی و بهسازی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید