• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78933
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z3J5
+
-

افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس در بندرعباس

در صدوسی‌ودومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید. 

به گزارش فارس، صدوسی‌ودومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس و اولین جلسه شورای اسلامی شهر به ریاست «فاطمه جراره» با دستور کار بررسی نامه ارسالی از اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان مبنی بر افزایش نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 99-98 ارجاعی از کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی باید هرچه سریع‌تر نرخ سرویس مدارس را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در شورا به تصویب برسانیم. 

وی بیان کرد: نرخ سرویس ایاب و ذهاب مدارس باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که هم رانندگان و هم خانواده بتوانند به خوبی از امکان به وجود آمده استفاده کنند. 

«فرزانه آرامش»، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: آخرین افزایش نرخ سرویس مدارس در سال 94 به میزان40 درصد بوده و با شرایط اقتصادی کنونی باید تصمیمی گرفته شود که جلوی آسیب به همه اقشار گرفته شود. 

وی ادامه داد: بیشتر رانندگان سرویس ایاب و ذهاب مدارس بانوان سرپرست خانوار هستند و در تصمیم‌گیری‌ها باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم. 

نایب‌‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: پیشنهاد آموزش‌ و پرورش استان که روز گذشته در کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک مطرح شد افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس است که در کمیسیون با آن موافقت شد و در صورت رأی اکثریت اعضای شورا به تصویب می‌رسد.   «کیانوش جهانبخش»، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: استفاده دانش‌آموزان در مسافت صفر تا ۳ کیلومتر بدعت غلطی است و باعث کم‌تحرکی دانش‌آموزان می‌شود.

دانش‌آموزان باید سعی کنند حداقل مسیر خانه تا مدرسه را پیاده‌روی کنند.  وی با بیان مخالفت خود با افزایش حداقلی نرخ سرویس مدارس بیان کرد: توجیه مناسبی نیست که چون افراد تمکن مالی برای گرفتن سرویس برای انتقال دانش‌آموزان را ندارند، نرخ سرویس‌ها افزایش کمی داشته باشد و فشار اقتصادی را خانواده‌ها متحمل می‌شوند.

  «مجید عسکری‌زاده»، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، تاکید کرد: مردم امروزه فشار بسیاری را از لحاظ اقتصادی تحمل می‌کنند و درآمد خانواده‌های دارای چند فرزندِ ساکن در حاشیه شهرها که دسترسی نزدیکی به مدارس ندارند، کفاف سرویس گرفتن برای همه فرزندانشان را نمی‌دهد و این موضوع وظیفه مدیریت شهری و شهرسازی را پررنگ‌تر می‌کند تا در تمام محلات و حاشیه شهر مدرسه بسازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید