• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78902
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kym6
+
-

شرق کرمان در محاصره طوفان‌ شن

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، گرد و غبار توأم با طوفان‌های شدید شن به زیرساخت‌های این مناطق از استان خسارت هنگفتی وارد کرده که جبران آن حمایت جدی دولت را می‌طلبد. 

به گزارش ایرنا «حبیب‌الله نیکزادی‌پناه» افزود: در طول هفته به طور متوسط 2 روز در مناطق شرق استان از جمله شهرستان‌های ریگان، بم، فهرج و نرماشیر با پدیده جوی گرد و غبار و طوفان شدید شن مواجه هستیم که این امر ضمن تخریب زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی سلامت ساکنان را در معرض تهدید جدی قرار داده است.  وی افزود: این گرد وغبار و شن‌های روان بسیاری از نخلستان‌های انبوه این شهرستان را زیر شن‌های روان فرو برده و روستاهای زیادی را خالی از سکنه کرده است. 

نیکزادی‌پناه افزود: پس از گذشت ۱۳ سال، مالچ‌پاشی در شرق استان آغاز شده که تاکنون ۵ هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی در این مناطق مالچ‌پاشی شده که در برابر حجم بالای فرسایش پاسخ‌گو  نیست. 

نیکزادی‌پناه خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای مهار گرد و غبار، ریزگردها و طوفان‌های شدید شن در شهرستان‌های شرقی استان کرمان شد و تاکید کرد: تاکنون گرد و غبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه کرده و بیش از ۱۰۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید