• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78927
+
-

اختصاص اعتبار به موزه باستان‌شناسی جیرفت

 به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت اختصاص یافته است. 

به گزارش ایرنا «فریدون فعالی» افزود: موزه منطقه‌ای جیرفت در ۱۳ طبقه احداث می‌شود که 3 طبقه آن در زیرزمین قرار دارد و در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. 

وی با بیان این‌که تکمیل موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال‌ جاری ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی به این موزه اختصاص یافته است. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: محوطه باستانی کنارصندل جیرفت به سایت موزه تبدیل می‌شود و با راه‌اندازی این سایت موزه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران نیز ایجاد خواهد شد. 

وی با اشاره به این‌که جنوب استان کرمان ظرفیت‌های فراوانی برای جذب گردشگران دارد، گفت: باید داشته‌های تاریخی، باستانی و گردشگری این منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

فعالی گفت: توسعه گردشگری جنوب کرمان بدون همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط میسر نخواهد شد و باید شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه تسهیل شود. 

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان کرمان ناشناخته مانده است، افزود: این موضوع مانع از رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی مناسب در شهرستان‌های جنوبی این استان شده است. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به دنبال رشد متوازن صنعت گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان کرمان هستیم و تمرکز این اداره کل در سال جاری بر رونق گردشگری جنوب استان قرار دارد. 

وی تاکید کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری جنوب استان فراهم است و در حال حاضر به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید