• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78930
+
-

تولید ۵۸۹ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی استان

فرهنگ
تولید ۵۸۹ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی استان

 آرشیو کتابخانه صوتی بهزیستی استان کرمان مشتمل بر 2۳۶۳ عنوان فایل صوتی کتاب متنوع و مورد تقاضای روشندلان است که از این تعداد ۵۸۹ عنوان در استودیو بهزیستی این استان تولید و مابقی عناوین با همکاری و تبادل با سایر مراکز استانی تهیه شده است. 

به گزارش ایرنا، مسئول استودیو ضبط صدای بهزیستی استان کرمان گفت: روشندلان کرمانی به همت معاونت توانبخشی این اداره کل و همکاری هنرمندان و گویندگان پیشکسوت، امکان بهره‌مندی از کتابخانه صوتی و همچنین تبدیل کتاب‌های علمی، درسی و دانشگاهی را به فایل صوتی دارند. 

 «مصطفی ایراندوست» افزود: کتابخانه‌ای مشتمل بر عناوین متنوع و مورد نیاز روشندلان در کرمان از سال ۱۳۶۴ به همت مسئولان راه‌اندازی شد و توسعه پیدا کرد. 

وی با اشاره به ورود تکنولوژی در جامعه عنوان کرد: با گسترش تقاضا از سوی نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان از حدود سال ۱۳۷۵ کار تهیه فایل صوتی کتاب‌های مور نیاز این قشر آغاز شد و به مرور زمان با پیشرفت امکانات و استفاده از ابزارهای پیشرفته و همچنین همکاری موثر هنرمندان گوینده و داوطلبان در این زمینه، کار تهیه فایل صوتی کتاب‌های مورد درخواست روشندلان در کوتاه‌ترین زمان و با کامل‌ترین شیوه ممکن در فضایی استاندارد و قابل قبول انجام می‌شود. 

مسئول استودیو ضبط صدای بهزیستی استان کرمان افزود: آرشیو کتابخانه صوتی روشندلان کرمانی در حال حاظر مشتمل بر 2۳۶۳ عنوان فایل صوتی کتاب‌های متنوع و مورد تقاضای روشندلان است که از این تعداد ۵۸۹ عنوان تاکنون از تولیدات استودیو بهزیستی استان کرمان بوده و مابقی عناوین با همکاری و تبادل با سایر مراکز استانی تهیه شده است.  وی با اشاره به کتابخانه بریل موجود در استان کرمان گفت: در این کتابخانه افزون بر ۳۴۲ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف موجود است که افراد نابینا و کم‌بینا از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

ایراندوست افزود: با درخواست فرد نابینا، فایل صوتی کتاب مورد نیاز در اختیار وی قرار می‌گیرد و در صورت موجود نبودن کتاب مورد تقاضا در نوبت تبدیل می‌ماند. 

وی از حمایت‌های مدیر کل بهزیستی و معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان برای تهیه کتاب‌های صوتی نابینایان تقدیر، و از داوطلبان گویندگی برای تبدیل کتاب و کوتاه کردن زمان انتظار فرد متقاضی دعوت به همکاری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید