61
چهار شنبه 20 شهریور 1398
شماره 7756
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نوبت‌دهی مراکز درمانی کرمان الکترونیکی شد

سلامت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از الکترونیکی شدن نظام ارجاع در این دانشگاه خبر داد و گفت: نوبت‌دهی یکپارچه و متمرکز نیز از ۲۳ شهریور ماه اجرایی می‌شود.
اخبار ویژه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیش ‌از ۳۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تجهیز و اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه سمپ خبر داد.
از ۲۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در هرمزگان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.
۴۷۴ هزار نفر مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون از راه ریلی هرمزگان جابه‌جا شدند که 3درصد در هم‌سنجی با سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف ۷۱۶ هزار عدد قرص ترامادول توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
برای دیدن و شنیدن تصاویر و روایت‌های محرومیت در سیستان و بلوچستان، شاید مرور آمارهای 700 هزار نفر جمعیت بدون شبکه آب، 70 هزار نفر بازمانده از تحصیل و 6 هزار کلاس درس تخریبی، کپری، ناایمن شاید تصویر بهتری از این  به ما بدهد.

در سوگ سالار شهیدان

هم‌زمان با سراسر کشور، شور حسینی، استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را  فرا گرفت
عاشورا
مردم دلداده استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پس از گذشت ۱۰ روز از محرم در سوگ شهادت حسین‌بن علیع به دسته‌های سینه و زنجیرزنی پیوستند و تمام شهر و روستاهای این استان‌ها غرق در ماتم و عزا شدند.
بندرعباس در انتظار هویت یک شهر

بندرعباس در انتظار هویت یک شهر

یک کارشناس ارشد معماری: به نظر می‌رسد شهرداری در ایجاد فضاهای مناسب شهری، بیشترین توجه خود را صرف نوار ساحلی کرده و شهروندان و ساکنان دیگر محلات فراموش شده‌اند
امروزه صنعت و تجارت در کنار زندگی ماشینی می‌رود تا به یکی از چالش‌های پیش روی زندگی انسانی در شهرها تبدیل شود. این چالش، بیش از پیش راهکارهایی برای بهبود فضاهای شهری مناسب با زندگی شهروندان به خصوص در شهرهای بندری می‌طلبد.
دست کشاورزان در پوست گردو

دست کشاورزان در پوست گردو

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه: محصول گردوی این شهرستان‌ها در۱۰ سال اخیر گرفتار کرم خراط شده است که باید کمیته‌ای ویژه برای پاک‌سازی این آفت تشکیل شود
در دهه اخیر مشکلات بسیاری از جمله آفت کرم خراط، سرمازدگی، کم‌آبی و فقدان تکنولوژی روز، محصول گردوی شهرستان رابُر و بافت کرمان را با خطر جدی نابودی مواجه کرده و باغداران این منطقه بر این باورند که برگزاری هر ساله جشنواره گردو در این مناطق نمایش رونق غیرواقعی محصول و به گونه‌ای پنهان‌سازی کم‌کاری‌های متولیان امر و زخمی بر دل ماتم‌زده کشاورزان است.
PDF چهارشنبه 20 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
۴۷۴ هزار نفر مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون از راه ریلی هرمزگان جابه‌جا شدند که 3درصد در هم‌سنجی با سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی هرمزگان یک باند اخاذی مأمورنما در شهرستان بندرعباس مرکز این استان شناسایی و دستگیر شدند.
بدهی شهریه ثابت دانشجویان ترک تحصیل کرده دانشگاه پیام‌نور در صورت بازگشت به تحصیل بخشیده می‌شود.