• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77743
+
-

دستگیری باند اخاذی مأمور‌نما در بندرعباس

با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی هرمزگان یک باند اخاذی مأمورنما در شهرستان بندرعباس مرکز این استان شناسایی و دستگیر شدند. 

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان در تشریح این خبر گفت: در پی کسب اخبار رسیده مبنی بر این‌که به تازگی افرادی ناشناس با مراجعه به واحدهای صنفی تحت عنوان ماموران اداره اماکن اقدام به اخاذی از اصناف می‌کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. 

سرهنگ «علی‌اصغر عبادی» بیان کرد: با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، ماموران با گشت‌زنی غیرمحسوس در سطح اصناف شهرستان بندرعباس، یک خانم را در حال اخاذی در یک واحد صنفی قلیان‌فروشی تحت عنوان مامور اماکن شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. 

وی ادامه داد: متهمه دستگیرشده به اداره پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان منتقل و در تحقیقات اولیه معترف شد با همکاری و هم‌دستی 2 نفر دیگر ضمن شناسایی واحدهای صنفی، تحت عنوان مامور اداره اماکن از متصدیان صنف‌ها اخاذی می‌کردند. 

عبادی اظهار کرد: با همکاری متهمه 2 هم‌دست آن نیز به همراه مقداری مشروبات الکلی دست‌ساز و 2 قبضه سلاح سرد چاقو در یکی از محلات بندرعباس دستگیر شدند. 

رئیس پلیس امنیت عمومی استان تاکید کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند ارائه کارت شناسایی توسط ماموران اداره‌ها و نهادهای دولتی هنگام ورود به منزل و واحدهای صنفی ضروری است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 


کشف محموله ۱۷ میلیارد ریالی گوشی قاچاق 

با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان، یک محموله بزرگ گوشی‌های قاچاق نیز به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس کشف و ضبط شد. 

فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تخلیه مقادیر زیادی کالای قاچاق در یکی از مراکز تجاری مرکز شهر بندرعباس، در اسرع وقت پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

سردار «عزیزالله ملکی» بیان کرد: مأموران پس از اعزام به محل و بررسی دقیق، موفق شدند یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که قصد تخلیه بار را داشت، شناسایی و توقیف کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در بررسی دقیق از خودرو ۴۴۴ دستگاه انواع تلفن همراه با مارک‌ها و مدل‌های مختلف، ۲۴ عدد ساعت مچی و ۲۰ عدد هندزفری قاچاق توسط مأموران انتظامی کشف و ضبط شد. 
سردار ملکی ارزش تقریبی محموله کشف‌شده را بنا به گفته کارشناسان ۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۲۴ ساعت گذشته افزود: این میزان مواد مخدر در شهرستان‌های بندرلنگه، رودان و بندر خمیر کشف شده است. 

وی بیان کرد: مواد مخدر کشف‌شده شامل ۳۲۰ کیلوگرم تریاک و ۳۰ کیلوگرم شیشه است و در همین راستا 7 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت نیز شناسایی و توقیف و 7 نفر متهم نیز دستگیر شده است. 
سردار ملکی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید