• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53918
+
-

«درخشش» در نیمه‌شب کن

نسخه ترمیم شده شاهکار استنلی کوبریک در کن2019 به‌نمایش درمی‌آید

«درخشش» در نیمه‌شب کن

فکر کنید که در یک نیمه‌شب بهاری در کن نسخه ترمیم‌شده یکی از شاهکارهای استنلی کوبریک فقید پخش شود، آن‌هم فیلمی که تجربه‌ای بدیع بود در ژانر وحشت و بعد از تماشای فیلم هم «آلفونسو کوآرون» درباره این فیلم صحبت کند.
چنین رویدادی برای عشاق سینما از آن اتفاق‌های جذابی خواهد بود که از همین حالا می‌توانند برایش ذوق کنند و البته این برنامه نه یک خیالبافی سینمایی که یکی از رویدادهای بخش کلاسیک هفتادودومین جشنواره فیلم کن خواهد بود. بخش کلاسیک هفتادودومین جشنواره فیلم کن، امسال میزبان مجموعه‌ای درخشان از نسخه ترمیم‌شده آثار مهم سینمای جهان از «درخشش» کوبریک تا فیلم‌هایی از «لوئیس بونوئل»، «ویتوریو دسیکا» و «میلوش فورمن» خواهد بود.
به گزارش ورایتی، جذاب‌ترین اتفاق در بخش کلاسیک امسال جشنواره فیلم کن، نمایش نیمه‌شب نسخه ترمیم‌شده فیلم ترسناک «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» است و نسخه ترمیم‌شده فیلم «ایزی رایدر» به‌ کارگردانی «دنیس هوپر» محصول سال۱۹۶۹، در پنجاهمین سالگرد ساخت این فیلم رونمایی می‌شود و «پیتر فوندا» بازیگر این فیلم برای معرفی این نسخه جدید در کن حاضر خواهد شد. همچنین بخش کلاسیک امسال جشنواره کن، نسخه ترمیم‌شده 3فیلم از ساخته‌های «لوئیس بونوئل» کارگردان و فیلمنامه‌نویس مکزیکی-اسپانیایی را نیز به نمایش خواهد گذاشت که شامل «فراموش‌شدگان» (۱۹۵۰)، «نازارین» (۱۹۵۸) و «عصر طلایی» (۱۹۳۰) می‌شود. «لینا ورتمولر» سینماگر ایتالیایی که در سال۱۹۷۷ میلادی توانست با فیلم «هفت زیبایی» به‌عنوان نخستین زن نامزد اسکار کارگردانی شود، با حضور در جشنواره کن۲۰۱۹ همراه با «جیان کارلو جیانینی»، نسخه بازسازی‌شده فیلم «هفت‌زیبایی» (۱۹۷۵) را به علاقه‌مندان سینما معرفی می‌کنند. از دیگر فیلم‌های مهم که امسال نسخه ترمیم‌شده آنها در بخش کلاسیک کن به نمایش گذاشته می‌شود، می‌توان به «معجزه در میلان» ساخته «ویتوریو دسیکا» برنده نخل طلای۱۹۵۱، «عشق‌های یک بلوند» ساخته «میلوش فورمن» (۱۹۶۵)، «تونی» به کارگردانی «ژان رنوار» (۱۹۳۴)، «مولن‌روژ» ساخته «جان هیوستون» (۱۹۵۲)، «آنها عاشق زندگی بودند» از «آندری وایدا» (۱۹۵۷) و نخستین انیمیشن بلند و رنگی اکران‌شده سینما در سال۱۹۵۸ با نام «پوندا و مار جادویی» به کارگردانی «تایجی یوبوشیتا» اشاره کرد. هفتادودومین جشنواره فیلم کن ۲۴اردیبهشت با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» به کارگردانی «جیم جارموش» آغاز به‌کار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید