09
پنج شنبه 8 دی 1401
شماره 8676
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در مسیر تاریخ

دانستنی‌ها
استقبال عمومی از خودروهای کلاسیک به راه‌اندازی دوباره موزه خودروهای تاریخی منجر شد.
ویژه
رومن آبراموویچ یک تاجر قدرتمند، سرمایه‌گذاری موفق و یک سیاستمدار روسی است. او توسط نشریه فوربس و با تخمین ثروت 12میلیارد دلاری به‌عنوان یکی از افراد ثروتمند کره‌زمین شناخته می‌شود.
اگرچه استفاده از انواع ماهی و میگو در طول سال رواج دارد اما در فصول سرد پخت غذاهای دریایی بیش از پیش شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این خوراکی‌های پرخاصیت را بیشتر از قبل در سفره خود قرار دهند و از خواص آنها بهره‌مند شوند.
درباره اینکه مهارت «نوشتن» یک امر ذاتی است یا اکتسابی، بحث‌های بی‌پایانی وجود دارد. گروهی معتقدند امر نوشتن، یک ویژگی ذاتی است که بعضی‌ها دارند و بعضی‌ها هم از آن محروم هستند.
هویت برای همه ما مهم است و همین موضوع باعث شده تا همه به‌دنبال اصل و ریشه‌مان باشیم تا ثابت کنیم که از یک فرهنگ غنی برخورداریم.
یکی از همان بازیگرانی است که در دهه70 با برنامه خاطره‌انگیز «ساعت‌خوش» که در سال۱۳۷۳ از شبکه2 تلویزیون پخش می‌شد، به شهرت رسید.
مرضیه محمدزاده، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام، یکی از کسانی است که سال‌هاست وقت خود را صرف تحقیق و نوشتن درباره تاریخ اسلام و زندگی معصومان ع کرده است.

مشهورترین بلیزر ایران کجاست؟

سرنوشت خودروی حامل امام ره در روز 12بهمن 1357
خودروی معروف و پرماجرایی که امام ره در بدو ورود به ایران سوار شد و در روز 12بهمن 1357در محاصره انبوه جمعیت قرار گرفت را حتماً یادتان هست.
می‌گفتند پاس سرعتی نامردی است

می‌گفتند پاس سرعتی نامردی است

ابتدای دهه 40 که والیبال ایران آرام‌آرام به مسابقات مهم بین‌المللی راه پیدا کرده بود، نام یکی از پاسورها بیش از بقیه والیبالیست‌های آن دوره تکرار می‌شد.
این بچه های حرف گوش نکن
این بچه های حرف گوش نکن
حتماً در مکالمات این سال‌ها از زبان والدین شنیده‌اید که از حرف‌گوش‌نکن بودن فرزندان‌شان گلایه دارند.
این نخستین خودرویی است که به‌دست بشر ساخته شد. این خودرو در سال 1769و به درخواست مقامات ارتش فرانسه برای کشیدن واحدهای توپخانه در خط مقدم ساخته شد.

روایت‌هایی از جنایت و وحشت

طرفداران هیجان و ماجراجویی، هرکجا ردپایی از ماجراهای عجیب و معمایی باشد حتماً از راه می‌رسند.

پشت یک دیوار سنگی!

در طول تاریخ، زندگی اجداد ما همیشه جذاب بوده است.

خانواده به روایت پرده‌های نقره‌ای

«خانواده» در جوامع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
گشت‌و‌گذار تاریخی در پایتخت، بدون شک یک گزینه مهم و دیدنی دارد و آن هم کاخ گلستان است.
وقتی صحبت از نسل نخست بسکتبالیست‌های ایرانی به میان می‌آید، نام بازیکنی به نام مسعود ماهتابانی بیش از بقیه مطرح می‌شود. او را باید در زمره بسکتبالیست‌هایی قرار داد که با امکانات محدود دهه‌های 20و 30به بازیکنانی ممتاز و طراز اول بدل شدند.
زندگی کردن در میان انسان‌های دیگر، البته همیشه هم به آن سادگی‌ها که تصور می‌کنیم نیست.