07
پنج شنبه 8 دی 1401
شماره 8676
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان عصر همکاری‌های چین و آمریکا

واشنگتن در چرخشی آشکار از چند دهه تعامل با پکن، اکنون به‌دنبال متوقف کردن رشد اقتصادی و فناوری چین است
جهان‌نما
عصر همکاری‌های دوجانبه آمریکا و چین رو به پایان است. کاخ‌سفید و کنگره آمریکا چراغ خاموش در حال بازنگری در روابط اقتصادی واشنگتن با دومین قدرت اقتصادی جهان هستند.
ویژه
«تروریسم اکولوژیکی» عنوانی است که جمهوری آذربایجان این روزها برای فعالیت معادن در مناطق تحت کنترل ارمنی‌های قره‌باغ استفاده می‌کند.
3سال پس از آغاز سیاست‌های سختگیرانه برای مهار کرونا، چین با کاهش محدودیت‌ها مرزهایش را در ماه آینده میلادی باز می‌کند.

2022؛ سال تغییر ائتلاف‌ها در خاورمیانه

تغییر زمین رقابت قدرت‌های بزرگ و تغییرات سیاست داخلی در کشورهای خاورمیانه، باعث شد تا این منطقه در سال 2022 شاهد شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید باشد
گزارش
خاورمیانه در سال 2022 با مجموعه ای از روندها و رویدادهایی روبرو بود که هرکدام از آنها بخشی از تغییرات کلی منطقه در این سال را رقم زدند. در خاورمیانه 2022، تحرکات گروه‌های تروریستی در مقایسه با چند سال قبل از آن، کمتر به نظر می‌رسید.

طرح 440میلیون دلاری سئول برای مقابله با پهپادهای کره‌شمالی

کره‌جنوبی 440میلیون دلار برای تقویت توان دفاعی خود در برابر حملات پهپادی هزینه می‌کند. 2روز پس از ورود پهپادهای کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی که وحشت عمومی گسترده‌ای را ایجاد کرد، وزارت دفاع کره‌جنوبی از طرح تقویت توان دفاعی این کشور خبر داد.
روسیه فروش نفت را محدود می‌کند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرده که براساس آن فروش نفت به کشورهایی که سقف قیمتی تعیین شده از سوی غرب را برای نفت روسیه رعایت می‌کنند، ممنوع می‌شود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه7 به همراه استرالیا اوایل ماه دسامبر سقف قیمت هر بشکه نفت روسیه را ۶۰دلار تعیین کرده بودند.
شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین: عدم ‌گفت‌وگوی جدی و نبود اصلاحات واقعی یکی از دلایل اصلی وقوع بحران‌های بزرگ در کشورهاست و کشور ما بحرین نیز از این قاعده مستثنی نیست.