09
پنج شنبه 10 آذر 1401
شماره 8653
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انیمیشن‌هایی با موضوع امید

بیشتر بدانیم
انیمیشن «زوتوپیا» یک نماد کامل از اعتماد به نفس، نترسیدن از شکست و داشتن جرأت و شجاعت است.
ویژه
شاید بسیاری از افراد برای داشتن تغذیه‌ای سالم به‌دنبال راهی باشند که در پخت غذا از روغن کمتری استفاده کنند و در عین حال در کمترین زمان ممکن غذای خود را بپزند.
جابه‌جایی فصل‌های سال با برخی تغییرات در استفاده از وسایل خانگی همراه است که هر کدام متناسب با فصل خاصی از سال ساخته شده و توسط شهروندان مورد‌استفاده قرار‌می‌گیرند.
قدیم‌ها برای توصیف مهارت فوتبالیست‌های تکنیکی می‌گفتند فلانی روی دستمال چند نفر را دریبل می‌زند. اصطلاحاتی از این دست در دهه 40و در روزگاری که بازیکنانی مثل اکبر افتخاری در فوتبال ایران خودی نشان دادند بر سر زبان‌ها افتاد.
گل خانه
به‌نظر شما مگر می‌شود کسی بگوید که از هوای بهاری خوش‌اش نمی‌آید؟ آرزوی بسیاری از آدم‌هاست که هوای مطبوع و دلچسب بهاری در کل سال ادامه‌دار باشد.
بخشی از خاطرات ماندگار کودکان دهه‌های گذشته به‌ویژه دهه شصتی‌ها به برنامه‌های کودک آن زمان برمی‌گردد. جایی که تنها چند مجری به اجرای چند برنامه خاص در تلویزیون می‌پرداختند.
در تیم ملی که محمد مایلی‌کهن با وسواس و سر و صدای بسیار سر و شکل داد نام یک نفر کمتر شنیده می‌شد؛ اما نقش پررنگی در جمع و جور کردن حاشیه‌ها داشت و حلقه اتصال سرمربی با بازیکنان بود.ادر فریادشیران، دروازه‌بان نام‌آشنای ایران در دهه 60 و از نسل بازیکنانی بود که سهمیه المپیک مسکو را کسب کردند.

لوپتو؛ انیمیشن «امید»

انیمیشن لوپتو این روزها در حال اکران است و به فروش میلیاردی رسیده است
در گویش کرمانی، «لوپتو» به اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های دست‌ساز گفته می‌شود که قدیم‌ها، مادرها برای فرزندان خود درست می‌کردند. در گفت‌وگو با عباس عسکری، کارگردان لوپتو هم، نخستین نکته‌ای که توجه را جلب می‌کند لهجه شیرین کرمانی است.
آرامش توفانی

آرامش توفانی

محمدرضا دژکام درباره پرخاشگری منفعل، پیامدها و روش‌های مواجهه با آن می‌گوید
اگر تصور می‌کنید پرخاشگرها همیشه داد و فریاد راه می‌اندازند، دعوا و درگیری درست می‌کنند و از روش‌های پرسر‌و‌صدا برای تخلیه خشم خود استفاده می‌کنند، سخت در اشتباهید.
سلطان فولاد دنیا از کلکته تا لندن
سلطان فولاد دنیا از کلکته تا لندن
بعضی‌ها برای رسیدن به ثروت و موفقیت راهی طولانی پیش‌رو دارند و بعضی دیگر راهی طولانی‌تر! از تولد در خانواده‌ای 25نفره در روستایی در هند، تا تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا.
کشورهایی که در سواحل اقیانوس آتلانتیک اطلس و حوالی دریای کارائیب قرار دارند، به‌عنوان یک مقصد گردشگری ایده‌آل شناخته می‌شوند.

اسطوره‌های دو رگه

در سال‌های دور که آکادمی‌های فوتبال در اروپا هنوز تأسیس نشده بود و کارخانه‌های بازیکن‌سازی‌ این قاره هنوز سامان نگرفته بود، برخی کشورهای اروپایی کم و کسری و نقاط ضعف‌شان را با اعطای تابعیت به فوتبالیست‌های نخبه خارجی که در لیگ‌شان بازی می‌کردند، پوشش می‌دانند.

یادگاری‌هایی از روزگار کودکی

مجریان برنامه‌های کودک از سال‌های گذشته تا امروز خاطرات زیبایی را برای همه ما تداعی می‌کنند، چه آن زمان که فقط با یک شبکه و در ساعاتی محدود مجریان محبوب‌مان را در قاب تلویزیون می‌دیدیم.

گل های مایع شده

گلاب، حسابی نزد ایرانی‌ها محبوب است و در زندگی روزمره از شادی گرفته تا عزا کاربردها و مصارف گوناگونی دارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهرهای مختلف ایران، بازارهای روز هستند که در روزهای مختلف هفته برگزار می‌شوند و شکل محلی دارند.
تبلیغ تورهای کویرگردی کم‌کم بر فضای گردشگری کشور غالب شده و این نشان‌دهنده شروع فصل این نوع از سفرهاست.
جرم خیانت در امانت از جمله جرائم علیه اموال و مالکیت است، چرا که مستقیماً و به صراحت ماده 674قانون تعزیرات مصوب 1375رابطه مستقیم با مال دارد.