09
پنج شنبه 3 شهریور 1401
شماره 8575
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرصتی به نام قدرت ذاتی زبان فارسی

یادداشت
تا حالا به این فکر کرده‌اید که چرا زبان انگلیسی، زبان بین‌المللی و اول دنیا در ارتباط برقرار کردن محسوب می‌شود؟ خیلی ساده است؛ این یادگار دوره استعمار بریتانیا و بعد از آن آمریکا بوده است.
ویژه
قریب به 46سال از آخرین باری که فرانک اوفارل روی نیمکت پرماجرای تیم ملی ایران نشست گذشته
یکی از متفاوت‌ترین تفریحات و ورزش‌ها غارنوردی است. افرادی که عشق و علاقه این کار را دارند، به خوبی می‌دانند که کشور ما در این زمینه هم بسیار غنی و متنوع است.
همه ما می‌دانیم که هوش یعنی‌ چه. دست‌کم در حوزه مرتبط با فرزندان خود، از هوش به مفهوم آی‌کیو چیزهای زیادی شنیده‌ایم.
تبادل کالا در مسیرهای آبراهی از روزگار قدیم برای بشر از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جنگ‌های خونین بسیاری بر سر دسترسی به آب‌های آزاد به‌وقوع پیوسته است.
رامین ناصر نصیر، بازیگر ژانر طنز است که مردم اغلب او را با کارها و سریال‌های موفق و پرطرفداری چون «ساعت خوش» و «جنگ‌77» مهران مدیری، «هتل» و «کتاب‌فروشی هدهد» مرضیه برومند و «زیر آسمان شهر» مهران غفوریان به‌خاطر می‌آورند.
تصاحب 3عنوان قهرمانی و 12پیروزی متوالی در جام ملت‌های آسیا از سال 1968تا 1976رکورد شگفت‌انگیزی است که از دوران باشکوه فوتبال ایران در آسیا به‌جا مانده و هیچ تیمی تاکنون به آن نزدیک نشده است.

در جهان تنها زبان فارسی با شعر پیوندی عمیق دارد

اخلاق آهن، شاعر و استاد زبان فارسی در هندوستان، از علاقه‌اش به شعر و ادبیات ایران می‌گوید
زبان فارسی به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین زبان‌های زنده دنیا، هنوز هم عامل پیوند عاشقان شعر و ادبیات در سراسر دنیا با یکدیگر است.
خسته از کابوس‌های بی‌خوابی

خسته از کابوس‌های بی‌خوابی

بیشتر ما این موضوع را تجربه کرده‌ایم که بعد از یک شب بی‌خوابی یا بد خوابیدن، روزمان را با اوقات‌تلخی و بی‌حوصلگی شروع کنیم، انرژی کافی برای انجام کارهایمان نداشته باشیم و تمام روز احساس کسالت و کج‌خلقی رهایمان نکند.
شناگری که از آب می‌ترسید
شناگری که از آب می‌ترسید
مایکل فلپس با کسب 21مدال طلای المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ این مسابقات شناخته می‌شود.
خسته و کلافه از شکار برگشته‌اند و دوست دارند فقط به خانه برسند و استراحت کنند اما چند مشکل بزرگ وجود دارد که قبل از استراحت باید آنها را هم درنظر بگیرند.

زیبای خفته

ژرفای آب‌های روی کره زمین گاهی به اندازه‌ای می‌رسد که تصورش هم برای بشر سخت می‌شود.

کوتاه، اما دیدنی

اگرچه فیلم‌های کوتاه محدودیت‌های خاص خود را دارند، اما با همه محدودیت‌ها هنوز هم رقیبی سرسخت برای فیلم‌های بلند هستند و آثار فاخری با عنوان فیلم کوتاه در کشورهای مختلف ساخته و به مخاطب عرضه می‌شود؛ فیلم‌هایی که گاهی ماندگارند و مخاطب را به‌خود جذب می‌کنند.

به سرخی طلا؛ از هخامنشیان تا خراسان امروز

زعفران یا همان طلای سرخ یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ادویه‌ها در غذاهای ایرانی محسوب می‌شود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
تا به حال چیزی درباره موزه روانشناسی شنیده‌اید؟ شاید برایتان جالب و تا حدی عجیب باشد که بشنوید پنجمین موزه روانشناسی دنیا، در همین تهران خودمان ساخته شده است.
ماشین اختراع شده است تا باعث راحتی و آسایش آدمی باشد. اما گاه اتفاق می‌افتد که همین اختراع کارساز، حسابی باعث دردسر می‌شود؛ مخصوصا وقتی که ماجرای تصادف در میان باشد.
ترشی به‌عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش‌طعم طرفداران زیادی دارد.