05
پنج شنبه 20 خرداد 1400
شماره 8240
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خانم و آقای سیب! جان دلبندی درخطر است!

یادداشت
سکوت دسته گلی است میان حنجره‌ام! این را شاعری گفته است که نامش را در خاطرم گم کرده‌ام، چون خودم را گم کرده‌ام، چون حق انتخاب و قضاوت ندارم و اما و آیا مگر دوست داشتن انتخاب و انتخاب قضاوت نیست؟
ویژه
سریال‌های طنز ایرانی همیشه پای ثابت مناسبت‌های مختلف تلویزیون و همچنین جزو پرمخاطب‌ترین سریال‌های ایرانی هستند.
پختن کیک و شیرینی در خانه لذتی دارد که هر کسی آن را حتی یک‌بار تجربه کرده باشد، طرفدار آن می‌شود. این هفته می‌خواهیم با راهنمایی یک آشپز جوان، فرزانه قربانی آهویی شما را به پخت‌وپز دلچسب در خانه دعوت کنیم. البته پیش از ارائه دستورات کیک‌پزی بد نیست کمی از تجارب فرزانه قربانی در این زمینه بیشتر بدانیم.
شهرک قدس که از قدیم به شهرک غرب شهرت داشت، شهرکی مدرن و خوش‌نشین در شمال غرب پایتخت است که تا همین 70- 60 سال پیش، روستایی خوش آب و هوا در نزدیکی طهران بود.
چهره بازیکنی که با تیپ و استایل متفاوت مقابل مهاجمان حریف قد علم می‌کند، برای کسانی که نمایش تیم ملی بسکتبال در جام جهانی و مسابقات مقدماتی المپیک توکیو را تماشا کرده‌اند غریبه نیست. مایک رستم‌پور، همان‌طور که از اسمش پیداست یک بازیکن دورگه است با مادر اهل شیکاگو و پدر آبادانی.
آبشارها یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌آیند.
برای آنها که روزگارشان با کلمه‌ها، نوشته‌ها، کتاب‌ و ادبیات می‌گذرد، دوره‌های مختلف زندگی، چه سخت و چه آسان، با ادبیات سپری می‌شود.
پای صحبت‌های مرجانه گلچین، بازیگر توانمندی که از نقش‌های جدی به ستاره نقش‌های کمدی تبدیل شده است

دوست دارم نقش منفی بازی کنم

خوب کردن حال مردم یک هنر است. حال مردمی که این روزها تعریف چندانی ندارد و کرونا و مشکلات اقتصادی خنده از لب‌هایشان گرفته است.
بیا با هم آشنا شویم

بیا با هم آشنا شویم

آمارها می‌گویند هر سال نه‌تنها از تعداد ازدواج‌های ثبت شده کم می‌شود، بلکه زندگی مشترک زوج‌های زیادی با طلاق پایان پیدا می‌کند.
دشمن خشونت بود
دشمن خشونت بود
مهاتما گاندی یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان معاصر محسوب می‌شود که توانست خودکفایی را در سایه حقیقت به جامعه‌ بحران‌زده خود عرضه کند. آنچه او را به‌عنوان یک اندیشمند و مبارز اجتماعی و سیاسی معرفی می‌کند، اندیشه‌ها، تفکرات و راهبردهای عملی او برای پرهیز از خشونت است
شما وقتی که نام اسپانیا را می‌شنوید، یاد چه چیزی می‌افتید؟ طبیعی است که نخستین چیز، فوتبال است؛ خاصه با تیم‌هایی چون رئال مادرید، بارسلونا و البته اتلتیکو مادرید و شبیه آن.

عذاب‌وجدان عذابتان ندهد

راهنما
هرچند عذاب وجدان کمک می‌کند تا فرد خوبی باشید و اشتباهات خود را تکرار نکنید، اما این عذاب وجدان و احساس گناه ممکن است بیش از اندازه شده و شما را آزار دهد.

حیوانات گلادیاتور

تاریخ تفریحات و سرگرمی‌های بشر، تاریخی بلند و عجیب و غریب  است.

10کتاب، 10مترجم

با کتاب به سفر می‌رویم، از شرقی‌ترین نقطه زمین به غرب آن می‌رویم، شمال و جنوب دنیا را زیر‌پا می‌گذاریم و با جادوی کلمه‌ها، فرهنگ و زندگی مردمانی از کشورهای دیگر برایمان آشنا می‌شود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
داستان کوتاه دوست دارید؟ «رادیو خوان» را گوش کنید. یک پادکست تعاملی که با مشارکت تیم سازنده رادیو خوان و افرادی شکل گرفته که قلم خوبی دارند و داستان کوتاه می‌نویسند.
کمتر کسی می‌داند که حدود 80سال قبل، فوتبالیستی به نام امیرمسعود برومند که اصالت لبنانی داشت به تیم ملی فوتبال ایران پیوست و در همان برهه یک بازیکن ایرانی - لهستانی دیگر به نام «پیر کارلو» هم برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد.
تاکنون فیلم‌های زیادی ساخته شده‌‌اند که سناریوی آن حول غذا و نوشیدنی می‌چرخد یا صحنه‌هایی مرتبط با غذا در آن گنجانده شده است. ردپای غذا و طعم‌ها همواره در سکانس‌های تاریخی دیده می‌شود. برای مثال می‌توان به فیلم بی‌نظیر «پدرخوانده» اشاره کرد که در قسمت اول آن یکی از اعضای مافیا به مایکل کورلئونه با بازی آل پاچینو طرز پخت اسپاگتی اصیل ایتالیایی را آموزش می‌دهد.