13
دو شنبه 28 تیر 1400
شماره 8273
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعادل میان دو رکن اصلی زندگی

چرا باید باوجود دغدغه‌های فراوان همچنان دنبال تفریح باشیم؟
یادداشت یک
تفریح در فرهنگنامه‌های مختلف معانی‌ای معادل شادکردن، شادمانی‌کردن و به فرح و خوشی پرداختن و بازی و تفرج و امثالهم تعبیر شده است اما اگر به‌دنبال معنای تخصصی‌تری بخواهیم باشیم تفریح یعنی انجام فعلی متناسب با ساختار طبیعی فیزیک و مغز انسان به‌منظور به‌روزرسانی احساسی و افزایش توان سازگاری فرد با محیط.
ویژه
یک خط اگر بخوانید، یک لحظه از رنج روزگار برکنارید.
تاریخ، بالا و پایین‌های بسیاری را به‌خود دیده است؛ کووید-19 تنها یکی از آنهاست؛ ویروسی چینی که تصویرهای غریب بسیاری ساخت و خسارت‌های جبران‌ناپذیر زیادی به بار آورد.
سال دومی است که تابستان کرونایی را تجربه می‌کنیم و این روزهای سخت به تمام ما ثابت کرد که خانواده و دوستان بهترین پناهگاه هستند و بهترین اتفاقات در فضای خانواده رخ خواهد داد.
ماه اول تابستان به انتهای خود می‌رسد و یک‌سوم تابستان1400 رو به پایان است.
بعضی سرگرمی‌ها می‌تواند همه را سرگرم کند، مثل وقتی که هوا خوب و پاکیزه است، آدمی هوس دشت و باغ و بیابان می‌کند و بلند می‌شود به‌تنهایی یا همراه با دوستان و خانواده راهی طبیعت می‌شود.
با علم به اینکه نظرم برای هیچ‌کدام از 83میلیون ایرانی داخل کشور مهم نیست و می‌دانم که گوش نمی‌دهند و سرشان در تمام اوقات فراغت تابستان در گوشی‌هایشان خواهد بود، فقط از تجربه‌ خودم در دوران کرونا می‌گویم و پیشنهادهایی را می‌دهم که تجربه کرده‌ام، نه اینکه بخواهم حرف‌هایی بزنم که خودم به آنها عمل نکرده‌ام.

تفریح، پشت ماسک

پیشنهادهایی از صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا برای تابستان1400
تکرار مکررات است اگر بگوییم که کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن چه بر سر کسب‌وکارها آورده است، به‌ویژه در ایران که شاید تنها کشور جهان باشد که به لطف سوءمدیریت‌ها، تحریم‌ها و ده‌ها دلیل و بهانه دیگر، موج‌های متوالی این همه‌گیری را تجربه کرده است.
چطور سر خودمان را گرم کنیم؟

چطور سر خودمان را گرم کنیم؟

پیشنهادهایی از چهره‌های حوزه‌های گوناگون برای گذران اوقات فراغت روزهای تابستانی
دو سال است که حساب و کتاب تابستان به‌هم ریخته و با جولان ویروس کرونا آسایش سفر و تفریحات تابستانی از خیلی‌ها گرفته شده است.
تفریحات تکراری و ساده را دست‌کم نگیرید
تفریحات تکراری و ساده را دست‌کم نگیرید
شرایط زندگی در این روزها بسیار دشوار شده است و شاید نتوان به‌راحتی برای هر فرد و خانواده یک توصیه مشترک داشت اما با طرح برخی از ایده‌های ساده می‌توان زمینه را برای بهبود شرایط روحی یکدیگر مهیا کرد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
برخی به اشتباه گمان می‌کنند که پیشنهاد خواندن کتاب تنها مربوط به اوقات فراغت است.