9
یکشنبه 14 بهمن 1397
شماره 7595
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کابوس‌های دنیا

سارا سالار نویسنده‌ای‌ا‌ست که با همان کتاب اولش، «احتمالا گم‌شده‌ام»، توانست نگاه‌ها را به سوی خودش بکشاند.
ویژه
نسل من، نسل عاشقان عابدزاده و خداداد بود؛ نسل فرارهای انفجاری مهدوی‌کیا و شوت‌های عجیب کریم باقری. ۱۳۹۲ برای ما یک ورزش تازه داشت: والیبال. آن‌قدر تشنه قهرمانی و پیروزی و افتخار بودیم که مهم نبود زمین آن مسابقه و قواعدش چه باشد.
موبایل به‌دست و آماده مهاجرت، نه به خارج از مرزهای جغرافیایی بلکه در شبکه‌های اجتماعی. اگر نیم‌نگاهی به زندگی ایرانی‌ها در شبکه‌های پیام‌رسان بیندازیم، ‌متوجه می‌شویم.
اولین فیلم بلند سینمایی پیمان معادی پس از 2 تجربه موفق حضور در فیلم‌های «درباره‌الی» و «جدایی نادر از سیمین» و برخورداری از اعتبار جهانی آثار فرهادی، ساخته شد. فیلم کم‌ بازیگر، کوچک و جمع‌جوری که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و هم سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را گرفت و هم مهناز افشار سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.
وضعیت این روزهای بازار خودرو با جمله «پراید کیلویی چند است» شروع شد؛ در دوره اول تحریم صنعت خودرو که در دولت احمدی‌نژاد، قیمت خودرو مانند این روزها سیر صعودی به‌خود گرفته بود.
تیر‌ماه سال 92 ورزشکاران ایرانی افتخار دیگری برای کشورمان رقم زدند.
آقایون بیرون - فروردین 92 اعلام شد که مرخصی زایمان پدران منتفی است.

معمای‌آیت الله

دلیل رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92به‌صورت یک معما باقی مانده است
در دوران 40ساله انقلاب یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در انتخابات سال 92رخ داد؛ صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس 3دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور 2دوره انقلاب،.
این مثلث انتقالی دوست‌داشتنی

این مثلث انتقالی دوست‌داشتنی

کارت به کارت از هر بانک و با هر کارت در سال 92 آغاز شد
تاریخچه کارهای بانکی در ایران، جالب است. در دهه‌70 باید جابه‌جایی را غالباً نقدی و از طریق بانک‌های مبدأ و مقصد انجام می‌دادید.
انتخابات، تدبیر و توافق هسته‌ای
انتخابات، تدبیر و توافق هسته‌ای
فروردین: کشور پس از 8سال آماده گذر از دوره احمدی‌نژادیسم است. انتخابات خردادماه بسیاری از گروه‌های سیاسی سرخورده در انتخابات88 را یک‌بار دیگر نسبت به تغییر شرایط امیدوار کرده است.

تفریح و استراحت کنار دریاچه پایتخت

پس از گذشت 40سال، فاز نخست دریاچه محدوده بوستان چیتگر به نام دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه چیتگر ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲

عکس نگاری در سال 92

وقتی موتورسیکلت پدر چرخ نداشت     عکس: رضا نوراله.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
دریاچه ارومیه که به نگین فیروزه‌ای شمال‌غرب کشور مشهور است در سال92 حال خوشی نداشت و در حال تبدیل شدن به شوره‌زاری عظیم بود.
از میان انبوه نهادهایی که متولی ثبت و ضبط و روایت خاطرات و اتفاق‌های سال‌های جنگ تحمیلی هستند حکایت دفتر ادبیات و هنر مقاومت فرق می‌کند؛دفتری که 2 روزنامه‌نگار اهل ادبیات و تاریخ، مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی بنیان گذاشتند.
با گذشت تقریبا یک‌دهه از پخش نخستین دی‌وی‌های سریال‌های خارجی در ایران و با افزایش میزان تولید و تنوع در سریال‌های خارجی، دیگر مانند سابق همه اقشار جامعه به‌طور یکسان به یک سریال خاص علاقه نشان نمی‌دادند و تنوع بیشتر سریال‌های خارجی و دوبله سریع آنها سبب شده بود تا برای هر سلیقه و ذائقه‌ای دی‌وی‌دی‌های سریال‌های