9
شنبه 15 دی 1397
شماره 7570
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیش بینی‌هاشمی‌رفسنجانی از جنگ آب

فروردین: کشور در تب‌وتاب برگزاری انتخابات چهارمین دوره مجلس است. حدود 2هزارو200داوطلب از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند و برای انتخابات 21فروردین زورآزمایی می‌کنند.
ویژه
محمد محیط طباطبایی یکی از آخرین شخصیت‌های جامع‌الاطراف معاصر بود که به حوزه‌های گوناگون دانش اشراف داشت؛ از تاریخ و جغرافیا گرفته تا نظم و نثر و متون کهن فارسی.
سال۱۳۷۱ در موسیقی دستگاهی ایران سال ایرج بسطامی است. ایرج بسطامی همراه با گروه دستان و در رأس‌شان حمید متبسم آلبوم بوی نوروز را منتشر کردند
چه راهزن محبوبی بود مرادبیگ که جانب انصاف را نگه می‌داشت و با همه نارضایتی‌هایش حتی یک‌بار هم صدایش را برای خاله‌لیلا بالا نبرد.
زمزمه‌های کاهش محدودیت در واردات خودرو از سال71 شنیده و در نهایت این پیشنهاد در قالب یک لایحه تصویب شد. قرار شد که برای افزایش سطح کیفیت کالاهای صنعتی
اوایل خرداد 71، خبر جنایتی هولناک در روزنامه‌های ایران منتشر شد. قربانیان این جنایت دکتر محمد فلاح تفتی، همسرش دکتر منیژه زرسازگار و 2 فرزند آنها به‌ نام‌های امید 16ساله و هدیه 10ساله بودند.
زمزمه‌های انقلاب که در دهه50 شمسی اوج گرفت، همراه با خودش مفاهیم و پارادایمی را هم ایجاد کرد. محور اصلی این پارادایم، عدالت اجتماعی و دسترسی برابر آحاد مردم به فرصت‌ها بود.
به بهانه انتشار اولین روزنامه رنگی کشور

روزنامه... روزنامه... روزنامه‌ای متفاوت

قرار بر نو شدن بود؛ روزنامه‌ای نو با سبکی نو؛ روزنامه‌ای که می‌خواست بعد از سال‌ها در کنار روزنامه‌های قدیمی و پرنفوذ، قد علم کند.

سال71، سال وعده‌ها و حرف‌های عجیب بوده است

دهه 70 مثل الان، وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها این قدر فراگیر نبود. تلویزیون اما تقریبا همه‌گیر شده بود و کم‌کم سیاه وسفیدها به رنگی تبدیل می‌شدند.
وقتی جوانان دیده ‌شدند
وقتی جوانان دیده ‌شدند
در سال 1371برای نخستین‌بار شورای‌عالی جوانان تشکیل شد
در سال 1371بیش از 13میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان بین سنین 15تا 29ساله تشکیل می‌دادند؛ همان جوانانی که در دهه‌های 50 و 40 به دنیا آمده بودند.

ابراهیم در مذبح

دوباره هوشنگ گلشیری و دوباره روایتی از او که بحث‌برانگیز شد.

یوشیج و مثقالی

«ترا من چشم در راهم»، منتخبی از اشعار نیما یوشیج با تصویر سازی فرشید مثقالی و خوشنویسی محمد پور کاسه گری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال 71 با عکاسان همشهری
پست در ایران قدمتی دیرینه دارد و مزایایی چون صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، کاهش تراکم ترافیک و کاهش هزینه و خسارت‌های مالی و جانی و بهبود اقتصاد جامعه موجب شد.
«نرگس» شاخص‌ترین فیلم اکران71، حکم سکوی پرش را برای سازنده‌اش داشت و او را از قامت فیلمسازی معمولی به هیات سینماگری توانمند درآورد.