04
پنج شنبه 25 فروردین 1401
شماره 8475
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، توضیحاتی درخصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ارائه داده است که اگرچه از منظر درصد اجرای قانون نمی‌تواند عملکرد قابل دفاعی باشد؛ اما از منظر آغاز فرایند شفاف­‌سازی مناسبات حوزه مسکن می‌تواند یک اتفاق بدیع و بزرگ قلمداد شود.
کارشناسان در نشست هم‌اندیشی مرکز پژوهش‌های مجلس بر ضرورت مولدسازی دارایی‌های دولت برای توسعه و ثبات اقتصادی تأکید و اعلام کردند برای این کار ابتدا باید یک اراده سیاسی شکل بگیرد و در عین حال قانون مستقلی تصویب شود؛ ضمن اینکه دارایی‌های دولت باید شناسایی و طبقه‌بندی و در عین حال مبانی نظری درستی تدوین شود.
یارانه
حذف می‌کنیم، حذف نمی‌کنیم؛ این برایند دیدگاه رسمی نهادهای سیاستگذار درباره سرنوشت ارز 4200تومانی است.

کاهش شیب تورم مسکن

آمارهای رسمی نشان می‌دهد شیب تورم سالانه مسکن از 81درصد در اسفند سال 1399به کمتر از 20درصد در اسفند 1400رسیده است
مسکن
آمارهای رسمی از کاهش شیب تورم مسکن حکایت دارد؛ این اتفاق که از مهرماه 1399شروع شده بود تا اسفندماه سال گذشته ادامه پیدا کرده و در این ماه با جهش 6.2درصدی میانگین قیمت به اتمام رسیده است.
عبور برنج ایرانی از مرز 100هزار تومان

عبور برنج ایرانی از مرز 100هزار تومان

قیمت انواع برنج پرمصرف و مرغوب ایرانی در اغلب خرده‌فروشی‌های تهران از مرز 100هزار تومان عبور کرده است
قیمت انواع برنج پرمصرف و مرغوب ایرانی در بسیاری از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران از 100هزار تومان گذشت. مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری نشان می‌دهد قیمت ارقام پرمحصول برنج هم به 70تا 80هزار تومان رسیده است.
این پیشنهاد کارساز نیست
خبر: وزارت صنعت، معدن و تجارت 2سناریو را برای پیشنهاد خود مبنی بر کاهش سود بازرگانی درنظر گرفته که هدف آن کنترل تورم احتمالی ناشی از تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزی گمرکی کالاهای وارداتی عنوان شده است.