24
پنج شنبه 25 فروردین 1401
شماره 8475
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
استاندار بوشهر با اشاره به افزایش صادرات استان به کشور قطر گفت: خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر کشور قطر راه‌اندازی می‌شود.
یک فعال میراث فرهنگی از فنس‌کشی و دیوارچینی در حریم درجه یک سنگ‌نگاره ساسانی «تنگ قندیل» خبر داد و آن را «نقض قانون» دانست. به‌گفته برخی باستان‌شناسان این نقش‌برجسته، صحنه‌ای از ازدواج بهرام دوم ساسانی با شهبانوی ایرانی را روایت می‌کند.
وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به استاندار گیلان، نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۴اثر فرهنگی‌تاریخی ملی ازجمله دو کاروانسرا را پس از ۲۲سال از ثبت آنها ابلاغ کرد.
گزارش
کهگیلویه‌وبویراحمد، هرمزگان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، ایلام، خوزستان، یزد، خراسان جنوبی، فارس و بوشهر استان‌هایی هستند که خبر کوچ زودتر از موعد عشایر‌شان منتشر شده است.

ایران چشم انتظار گردشگر از قطر

ویزای ورود به ایران از مبدأ قطر با تصمیم هیأت وزیران رایگان شد
گردشگری
مذاکرات با هیأت قطری برای تبلیغ ایران در دوحه و اطراف ورزشگاه‌ها به پایان رسید و سخنگوی دولت در تازه‌ترین اتفاق اعلام کرد که ویزای ایران از مبدا قطر رایگان شد. بنابراین گردشگران جام‌جهانی که بخواهند از مبدا قطر به ایران سفر کنند سفرشان به میزان 70یورو ارزان‌تر تمام می‌شود.
عکس‌خبر
کشاورزان برنج‌کار مازندرانی هر سال در نیمه دوم فروردین با باز کردن دریچه‌های آب حدود 2هفته بستر زمین را آب می‌بندند تا زمین کاملا سیراب شود و پس از آن محل نشاء و کشت برنج را آماده می‌کنند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
براساس اعلام مرکز هواشناسی گیلان دمای هوای استان پس از چند روز افزایش تدریجی و گرم شدن خنک می‌شود. کاهش دما تا جمعه 26فروردین ادامه دارد و در بعضی از مناطق به ۱۳درجه سانتیگراد خواهد رسید.