04
شنبه 6 دی 1399
شماره 8120
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واکسن کرونا و رازهای مگو

چهره روز
راه‌های رسیدن به دارو و تجهیزات پزشکی و البته واکسن کرونا برخلاف آنچه گفته می‌شود، آسان و هموار نیست و برای انتقال چند صد دلار، گاه چندین مسیر دنبال می‌شود تا مبادا پول‌های ارسال شده در تله تحریم‌ها گرفتار شود.
ویژه
دستور ممنوعیت سفر هوایی میان ایران و انگلیس چند روزی است که صادر شده و حداقل تا پایان هفته آ‌ینده هم ادامه دارد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد باوجود اعلام قبلی وزارت راه‌وشهرسازی به همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی مبنی بر منع برقراری سفر این مسیر، ایرلاین‌های خارجی همچنان پروازهای سیستمی خود در مسیر تهران به لندن را به‌صورت کانکشن و از طریق فرودگاه ثالث انجام می‌دهند.

بودجه در وقت حذف و اضافه

مجلس این هفته در شرایطی کلیات لایحه بودجه را به رأی می‌گذارد که پیش‌تر به افزایش مزد در قالب لایحه دولت رأی مثبت داده بود
بودجه
مجلس این هفته در شرایطی ‌کلیات لایحه بودجه را به رأی می‌گذارد که پیش‌تر در رفتاری متناقض به افزایش مزد در قالب لایحه دولت رأی مثبت داده بود.

48درصد مخازن سدها خالی است

طبق آمارهای رسمی بارندگی سال آبی جاری 9درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده و پرشدگی مخازن سدها از 52درصد فراتر نرفته است
آمارها همچنان از عقب‌ماندگی بارندگی‌های امسال نسبت به سال قبل حکایت دارند؛ به‌گونه‌ای که مجموع ریزش‌های جوی در 95روز سپری‌شده از سال آبی 1400-1399 حدود 9درصد کمتر از مدت مشابه در سال آبی گذشته است.
تأیید نقش برخی حقوقی‌ها در نزول بورس
سازمان بورس در رسیدگی به تخلف از مقررات بازارگردانی؛ 7مدیر حقوقی را متخلف شناخت
در میان تأیید و تکذیب مقامات مسئول در مورد نقش سهامداران حقوقی ازجمله بازارگردان‌ها در ایجاد تلاطم و حتی نزول در بورس، محرز شدن تخلف 7مدیر حقوقی دیگر در انجام عملیات بازار گردانی تردید‌ها را برطرف کرد و نشان داد اعتراض سهامداران به نقش سهامداران حقوقی در تشکیل صف‌های فروش خیلی هم بی‌راه نبوده؛ هرچند افسانه سرایی درباره میزان نقش این دسته از سهامداران در نزول بورس، در شبکه‌های اجتماعی بدون ارائه مستندات آماری همچنان پررنگ است.

چانه‌زنی برای پرواز نرخ مصوب مرغ

سوپرمارکت
شیب نزولی قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی ادامه دارد، اما تولید‌کنندگان با استناد به افزایش نرخ مصوب برخی نهاده‌های تولید و آنالیز قیمت تمام‌شده خواستار افزایش قیمت مرغ زنده هستند اما ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب فعلی را عادلانه می‌داند.